«شاگردپروری» در آیین نامه ارتقای اعضا هیئت علمی پیش بینی شد

با توجه به رویکردهای شاگردپروری در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی وزارت علوم، بخش شاگردپروری در پیش نویس آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی پیش‌بینی شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم، به نقل از مهر، براساس گزارش عملکرد وزارت علوم طی دو سال گذشته، توجه به رویکردهای شاگردپروری در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی یکی از برنامه‌هایی است که دراولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است برهمین اساس «بخش شاگردپروری در پیش نویس آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی» پیش بینی شده است.

این اقدام در راستای کمک به پرورش علمی و تربیتی دانشجویان و حمایت از استعدادهای درخشان صورت گرفته است.

«تدوین آیین نامه استادراهنمای آموزشی در مقاطع کاردانی و کارشناسی» و «تصویب سیاست های کلی جهت تعامل مستمر با استعدادهای درخشان» از دیگر اقداماتی که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته است.

ارتقای توان مهارتی و ضریب اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان ازدیگر برنامه‌های وزارت علوم است که در اولویت این وزارتخانه بوده و دراین راستا اقداماتی صورت گرفته که می‌توان به «تدوین دروس مهارتی-اشتغال‌پذیری به میزان ۳ الی ۱۵ واحد درسی در دوره‌های کارشناسی»، «تدوین آیین‌نامه اجرای دروس مهارتی-اشتغال‌پذیری»، «اشتغال و بکارگیری محققان پسا دکتری»، «طرح پسا دکتری فناوری»، «ایجاد مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه‌ها» و «فراخوان، جذب و بکارگیری دانشجویان متناسب با رشته‌های تحصیلی در واحدهای فناور وشرکت‌های دانش بنیان» اشاره کرد.

که براساس آمار مرداد ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲، وزارت علوم در «فراخوان، جذب و بکارگیری دانشجویان متناسب با رشته‌های تحصیلی در واحدهای فناور وشرکت‌های دانش بنیان» حدود تعداد ۲۱۴۱ دانشجو برای نخستین بارپذیرش شدند تا با زیست بوم کسب و کارآشنا شوند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا