به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم، به نقل از مهر، براساس گزارش عملکرد وزارت علوم طی دو سال گذشته، توجه به رویکردهای شاگردپروری در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی یکی از برنامههایی است که دراولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است برهمین اساس «بخش شاگردپروری در پیش نویس آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی» پیش بینی شده است.
این اقدام در راستای کمک به پرورش علمی و تربیتی دانشجویان و حمایت از استعدادهای درخشان صورت گرفته است.
«تدوین آیین نامه استادراهنمای آموزشی در مقاطع کاردانی و کارشناسی» و «تصویب سیاست های کلی جهت تعامل مستمر با استعدادهای درخشان» از دیگر اقداماتی که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته است.
ارتقای توان مهارتی و ضریب اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان ازدیگر برنامههای وزارت علوم است که در اولویت این وزارتخانه بوده و دراین راستا اقداماتی صورت گرفته که میتوان به «تدوین دروس مهارتی-اشتغالپذیری به میزان ۳ الی ۱۵ واحد درسی در دورههای کارشناسی»، «تدوین آییننامه اجرای دروس مهارتی-اشتغالپذیری»، «اشتغال و بکارگیری محققان پسا دکتری»، «طرح پسا دکتری فناوری»، «ایجاد مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاهها» و «فراخوان، جذب و بکارگیری دانشجویان متناسب با رشتههای تحصیلی در واحدهای فناور وشرکتهای دانش بنیان» اشاره کرد.
که براساس آمار مرداد ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲، وزارت علوم در «فراخوان، جذب و بکارگیری دانشجویان متناسب با رشتههای تحصیلی در واحدهای فناور وشرکتهای دانش بنیان» حدود تعداد ۲۱۴۱ دانشجو برای نخستین بارپذیرش شدند تا با زیست بوم کسب و کارآشنا شوند.