دیدار رییس جهاددانشگاهی فارس با سفیر سریلانکا

در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس، امیر حسین استقلال، رییس جهاددانشگاهی فارس با پیشوایان آپونسو، سفیر سریلانکا در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس، جهاددانشگاهی فارس حضور فعالی داشت. در این نمایشگاه جهاددانشگاهی فارس علاوه بر داشتن غرفه برای ارائه و معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی، علمی و فرهنگی خود، مسئولیت غرفه B2B نمایشگاه را به عهده داشت.

در این غرفه جهاددانشگاهی فارس، میزبان میهمانانی از کشورهای مختلفی بود که توانست دستاوردها و فعالیت‌های خود را به میهمانان خارجی معرفی کند.

امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس در دیدار با پیشوایان آپونسو، سفیر سریلانکا در ایران گفت: سریلانکا کشوری است که قومیت‌های مختلف در کنار هم قرار دارند و 10 درصد مردم آن مسلمان هستند و ظرفیت‌های گردشگری خوبی هم دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی شیراز و استان فارس گفت: جهاددانشگاهی فعالیت‌های متعددی را در حوزه گردشگری انجام می‌دهد.

استقلال اظهار کرد: آمادگی داریم تا بین دانشگاه‌های سریلانکا که علاقه‌مند به موضوع گردشگری هستند و دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی (با هماهنگی رئیس این دانشگاه) ارتباط علمی و همکاری‌های مشترک برقرار شود.

پیشوایان آپونسو، سفیر سریلانکا در ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از توانمندی‌های جهاددانشگاهی، از پیشنهاد رئیس جهاددانشگاهی فارس برای همکاری استقبال کرد.

آمادگی جهاددانشگاهی برای همکاری با دانشگاه‌های مالزی
همچنین در این نمایشگاه رییس جهاددانشگاهی فارس در دیدار با رسنا مصطفی، مدیرکل خاورمیانه وزارت گردشگری مالزی با اشاره به مسلمان بودن تعداد زیادی از مردم مالزی، بر ضرورت همکاری‌های مشترک بین دو کشور ایران و مالزی به خصوص در عرصه گردشگری تأکید کرد.

وی ضمن معرفی فعالیت‌های فرهنگی و علمی این نهاد، گفت: آمادگی همکاری جهاددانشگاهی با دانشگاه‌های مالزی به خصوص در عرصه گردشگری هستیم.

استقلال با بیان اینکه مالزی را کشور دوست خود می‌دانیم، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک مجموعه پژوهشی، فرهنگی و آموزشی است که بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تشکیل شد.

رییس جهاددانشگاهی فارس اظهار کرد: در جهاددانشگاهی هم پژوهشکده حوزه گردشگری، هم پارک علم و فناوری و هم دانشکده گردشگری وجود دارد و به همین دلیل آمادگی همکاری مشترک با دانشگاه‌های مالزی را داریم.

گفتنی است، همچنین در این نمایشگاه رییس  جهاددانشگاهی فارس، با فعالان حوزه گردشگری کویت و مشهورترین رسانه کویت دیداری داشت آنان نیز از آخرین دستاوردهای پژوهشی جهاددانشگاهی فارس به خصوص در حوزه مبارزه با آفت درختان نخل استقبال کردند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا