ساخت عضلات قلبی با تحریک هورمونی

گروهی از دانشمندان استرالیایی که در یک پروژه تحقیقاتی ، در حال بررسی تاثیر و نقش هورمون ها روی رشد عضلات و فعال سازی آن ها هستند ، توانستند با موفقیت و به طور مصنوعی فرایند فعال سازی رشد سلولی در ماهیچه های قلبی را از طریق تحریک هورمونی ، امکان پذیر کنند . این پژوهش روی موش های آزمایشگاهی انجام شده و نتایج به دست آمده از آن ، مطلوب گزارش شده است .

لازم به توضیح است که نتیجه این آزمایش ها به صورت رسمی در روز سه شنبه منتشر شده و پزوهشگران بر پایه اطلاعات و نتایج به دست آمده ؛ به ابداع و ایجاد روش درمانی جدیدی برای انسان امیدوار شده اند . در این روش درمانی امکان احیا و بازسازی آسیب های وارد شده به سلول ها ، پس از حملات و ضایعات قلبی وجود دارد .

در همین زمینه ریچارد هاروی Richard Harvey از دانشگاه نیو سوت ولز University of New South Wales اعلام کرد : " آن چه که تیم پژوهشی ما در این تحقیقات به دست آوره است ، پزشکان را قادر به درمان آسیب های قلبی می کند . در این روش درمانی ، تعداد سلول های قلب با روش هورمون درمانی افزایش یافته و این افزایش می تواند تا چهل و پنج درصد مشاهده شود . این روش درمانی برای احیا و بازسازی قلب پس از حملات و ایست  قلبی کاربرد دارد . "

گفتنی است این پژوهش ها توسط دانشگاه دانشگاه نیو سوت ولز و با همکاری پژوهشگران موسسه تحقیقات قلبی ویکتور چانگ Victor Chang Cardiac Research Institute در کشور استرالیا پی گیری می شود .