نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بررسی عملکرد SID براساس داده‌های گوگل

با اتمام سال میلادی، عملکرد مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی و مهم‌ترین جستجوهای علم درسال ۲۰۲۳ بررسی شد.
به گزارش سیناپرس از روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی SID، با اتمام سال میلادی 2023 و در آستانه‌ی سال 2024، در این گزارش، به بررسی عملکرد مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) براساس داده‌های گوگل خواهیم پرداخت. بازه‌ی زمانی این گزارش از تاریخ 01/01/2023 تا 30/11/2023 برابر با 11/10/1401 تا 09/09/1402 هجری شمسی است. مبنای تحلیل اطلاعات در این گزارش تعداد کلیک از گوگل است. گفتنی است SID درحال حاضر رکورد 90 میلیون Impressions و 5 میلیون Click را در اختیار دارد.

نمودار 1. روند کلیک از گوگل به پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی در بازه زمانی یازده‌ماهه

براین اساس، بیشترین میزان بازدید از پایگاه SID در روز 14/08/1402 و کمترین آن در روز 29/12/1401 است. در این گزارش، در ایام نوروز بازدید از SID به کمترین میزان رسیده است، که بازدید کم آن به‌دلیل تعطیلات کشور در این ایام است.

جدول 1، مهم‌ترین مقالات مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) را از دیدگاه کاربران گوگل نشان می‌دهد.

براین اساس مقالات «اثربخشی ضد تب استامینوفن و ایبوپروفن در کودکان شش ماهه تا ده ساله»، «مقایسه 10 روز کوآموکسی کلاو با 5 روز آزیترومایسین در درمان سینوزیت حاد باکتریال» و «بررسی اثرات دو روش درمانی فلوکستین در انزال زودرس» مهم‌ترین مقالات مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی هستند.

همچنین «زنان و کودکان» مهم‌ترین گروه جستجو شده و «فلوکستین» مهم‌ترین داروی جستجو شده است. 9 مقاله از 10 مقاله‌ی جدول 1 نیز مربوط به حوزه‌ی موضوعی پزشکی هستند.

براین اساس «Sid»، «sid.ir»، «بیمه سلامت»، «سایت sid»، «تعیین جنسیت در قرآن»، «مقاله»، «اصل ۸۵ قانون اساسی»، «اسناد بالادستی آموزش‌وپرورش pdf»، «isi» و «سایت سید» مهم‌ترین کوئری‌های جستجو شده مخاطبان مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی هستند.

همچنین، عبارت «جهاد دانشگاهی» و «سایت جهاد دانشگاهی» نیز جزء صد کوئری جستجو شده‌ی مخاطبان مرکز اطلاعات علمی در گوگل است.

براین اساس «ایران»، «افغانستان»، «ایالات‌متحده آمریکا»، «آلمان»، «انگلستان»، «ترکیه»، «هلند»، «عراق»، «کانادا»، «فرانسه» و «هند» به‌ترتیب کشورهایی هستد که بیشترین استفاده را از پایگاه مرکز اطلاعات علمی داشته‌اند.

علاوه‌بر این، کشور افغانستان به‌دلیل داشتن زبان مشترک، یعنی زبان فارسی، دومین کشور استفاده کننده از پایگاه مرکز اطلاعات علمی است. آمریکا، آلمان و ترکیه نیز به‌دلیل مهاجرت‌های اخیر ایرانیان به این کشورها، جزء کشورهایی هستند که بیشترین استفاده را از پایگاه مرکز اطلاعات علمی داشته‌اند.

بلاگ مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID)

بلاگ مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) از سال 1397 با هدف افزایش خدمات به مخاطبان، رفع نیاز پژوهشگران و انتشار مهم‌ترین اخبار مرکز اطلاعات علمی به‌وجود آمد. Blog.sid.ir در 11 ماه بررسی شده 728014 بار از گوگل کلیک داشته است.

براین اساس، پست‌های مربوط به آموزش اکسل و ابزارهای هوش مصنوعی پربازدیدترین پست‌های بلاگ مرکز اطلاعات علمی هستند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل