نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اقدامات زنده یاد کاظمی آشتیانی در درمان ناباروری بسیار سترگ است

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان و فلوشیپ نازایی گفت: بی‌تردید اقدامات ایشان در ایجاد پژوهشگاه رویان و درمان ناباروری بسیار سترگ است و با هیچ کلمه و جمله‌ای نمی‌توان آن را وصف کرد.

به گزارش سیناپرس از  روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، دکتر مهدیه مریدی مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان و فلوشیپ نازایی با اشاره به هجدهمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان و سلول‌های بنیادی در ایران، تأکید کرد: بی‌تردید اقدامات ایشان در ایجاد پژوهشگاه رویان و درمان ناباروری بسیار سترگ است و با هیچ کلمه و جمله‌ای نمی‌توان آن را وصف کرد.

وی ادامه داد: این اقدامات توانسته مشکلات بسیاری را حل کند که با تلاش‌های زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی به دست آمده و باید قدر آنها را بدانیم.

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان و فلوشیپ نازایی تصریح کرد: تولد بیش از ۴۰ هزار نوزاد در مراکز درمانی رویان و بنیان نهادن علوم جدید سلول درمانی و همانندسازی را باید قدر بدانیم و بی‌تردید هرگز نام دکتر سعید کاظمی آشتیانی فراموش نخواهد شد و به نیکی از او یاد می‌شود.

دکتر مریدی با اشاره به دستاوردهای رویان، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها از زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی به نیکی یاد کرده و همین نشان می‌دهد که این زنده‌یاد و زنده‌نام چه دانشمند بزرگی بوده و اقدامات بی‌تکرار او کم نیستند.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: هجده سال از درگذشت دکتر کاظمی آشتیانی می‌گذرد اما یادگارهای طلایی‌اش همچنان می‌درخشد و نهالی که او و همکاران جهادگرش در پژوهشگاه رویان بنا نهادند حالا به درخت تنومندی تبدیل شده و این راه همچنان ادامه دارد.

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری، اضافه کرد: تلاش برای اجرای این دو موضوع در مراکز رویان به خوبی در حال انجام هستند و تمام تلاش‌مان را بکار می‌گیریم که اقدامات مثمر ثمر انجام دهیم.

مریدی با اشاره به برخی خصوصیات بارز اخلاقی و اقدامات شایسته زنده‌یاد کاظمی آشتیانی، تأکید کرد: ما به‌عنوان کادر درمان باید چنین افراد بزرگی را الگو قرار بدهیم.

وی با اشاره به پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی اضافه کرد: زوج‌های زیادی از طریق رویان صاحب فرزند شده‌اند که بی‌تردید دعای خیر آنان بدرقه راه زنده یاد کاظمی آشتیانی خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل