نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حمایت از پژوهش و فناوری بیشتر کاغذی بوده است

دکتررضا ملک زاده روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نخستین نشست هم اندیشی دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با جمعی از اعضاء کمیسیون های تخصصی این شورا در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با ایرنا، مهمترین ماموریت شورای علوم، تحقیقات و فناوری را برنامه ریزی و سیاست گذاری در حوزه تحقیقات و فناوری ذکر کرد.
وی با تاکید بر اینکه، یکی از مهمترین اهداف ما در اسناد بالادستی کسب رتبه نخست در حوزه علم و فناوری در منطقه است، برنامه ریزی و مدیریت صحیح به منظور حمایت مناسب از محققین و فناوران را در این راستا بسیار اثرگذار خواند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه، حمایت های صورت گرفته از پژوهش و فناوری در کشور را در طول سالیان گذشته را بیشتر کاغذی دانست.
دکتر ملک زاده در ادامه با بیان اینکه، شورای عتف متشکل از نمایندگان وزارتخانه های مختلف بعلاوه گروهی از محققین برجسته کشور است، چالش اصلی این شورا را عدم بهره مندی از منابع و بودجه لازم برای حمایت از تحقیقات و فناوری در کشور عنوان کرد و گفت:تاکنون بودجه شایسته در این ارتباط در اختیار این شورا قرار نگر فته است.
وی با اشاره به تلاش های شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برای تامین بودجه حمایتی از تحقیقات و فناوری در کشور، اظهار امیداوری کرد در بودجه سال آینده اعتبار مورد نظر از سوی دولت تامین شود.
نشست هم‌اندیشی دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با اعضای کمیسیون‌های تخصصی این شورا روز یکشنبه با حضور دکتر وحید احمدی دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای کمیسیون های تخصصی با محوریت بررسی چالش‌های شورای عالی عتف در راستای انجام وظایف و رسیدن به اهداف در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل