مطمئنیم در منظومه شمسی حیات وجود دارد

به گزارش مهر، گروهی از دانشمندان ناسا که در نشستی عمومی در واشنگتن صحبت می کردند به این نکته با جدیت خاصی پرداختند که احتمال کشف نشانه هایی از حیات ارگانیکی در منظومه شمسی وجود دارد.

آنها به این واقعیت اشاره می کنند که در برخی اجرام فضایی منظومه شمسی انبوهی از اقیانوسها وجود دارد که نمی توان تصور کرد در آنها نشانی از حیات ارگانیکی وجود نداشته باشد!

الن استوفان از دانشمندان ارشد ناسا می گوید: اعتقاد دارم که در یک دهه آینده نشانه های محکمی از حیات در جایی فراتر از زمین پیدا خواهیم کرد و در ۱۰ سال پس از آن نیز قطعا به چنین شواهدی خواهیم رسید.

البته کاملا روشن است که دانشمندان ناسا درباره هوش مصنوعی صحبت نمی کنند. درحقیقت به احتمال فراوان هر گونه حیاتی که ناسا در منظومه شمسی پیدا کند تنها از رده ارگانیسم های ساده میکروبی خواهد بود. البته نباید فراموش کرد که این ساختارها بلوکهای بنیادین و سازنده اشکال پیچیده تری از حیات به شمار می آیند که شاید در آینده دورتر باید منتظر آنها باشیم.

اظهارنظر اخیر دانشمندان ناسا پس از آن مطرح شد که در سالهای اخیر انبوهی از اقیانوسهای پنهان در بسیاری از سیارات و اجرام منظومه شمسی شناسایی شده است.

"اروپا" قمر معروف مشتری همواره به عنوان یکی از اصلی ترین کاندیداهای کشف حیات میکروبی در منظومه شمسی مطرح بوده است.