استفاده از واكسن حصبه براي نخستین بار

 واكسنِ حصبه، ابتدا توسط دو محقق فرانسوي كشف شد و سپس "هاوتن" پزشك انگليسي آن را كامل نمود و سرانجام يك محقق ديگر استفاده از اين واكسن را براي عموم مردم ميسر ساخت.

حصبه یک بیماری عفونیست که باعث تب شده و در مرحله دوم بیماری باعث بروز علائم شدیدی در سیستم گوارش می شود.در زبان فرانسه به این بیماری "جوشیدن روده" گفته می شود که این جوشیدن می تواند پشت سر هم بوده و در نهایت منجر به مرگ بیمار شود.تب حصبه یک بیماری جدیست که می تواند زندگی فرد بیمار را تهدید کند. البته آنتی بیوتیک ها درمانی موثر برای درمان این بیماری هستند.

این بیماری چند هفته طول می کشد و دوره نقاهت نیز بعد از بهبود طول خواهد کشید.این بیماری از انسان به انسان و از طریق غذا و آشامیدنی منتقل می شود. به همین دلیل به طور کلی می تواند عدم رعایت بهداشت عمومی و سایر نکات بهداشتی را عامل اصلی در گسترش این بیماری دانست.

تب حصبه به ندرت در اروپا دیده می شود و 94 درصد از موارد ابتلا نیز به صورت وارداتی از شبیه قاره هند وارد اروپا می شود.در کشور انگلستان، منابع اصلی ورود عفونت، کشور های هند، اسپانیا، مصر، ترکیه، تونس، پرتقال و مراکش هستند.

همچنین چشم انداز بیماری حصبه بسیار امیدوار کننده است. درمان به کمک آنتی بیوتیک انجام می شود و معمولا می توان پس از پایدار شدن حال بیمار وی را از بیمارستان مرخص کرد.البته حفظ بهداشت عمومی و فردی باید در خانه به خوبی رعایت شود زیرا که ممکن است خروج باکتری ها از بدن برای چند هفته ادامه داشته باشد.اگر فرد بیمار به نحوی در تهیه غذا دخیل است باید تا زمانی که دو بار نمونه مدفوع وی عدم وجود باکتری را تائید می کند از دخالت در تهیه غذا خودداری کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا