پشت صحنه رویداد یک میلیارد دنبال کننده شارجه چیست؟
عرض اندام اماراتی‌ها در تولید محتوای دیجیتال

آرین کربلائی: پشت صحنه رویداد یک میلیارد دنبال کننده فشای مجازی در شارجه امارات متحده عربی چه می‌گذرد و عرض اندام اماراتی‌ها در حوزه تولید محتوای دیجیتال با چه هدفی صورت می‌گیرد و آیا این رویداد بخشی از پازل برنامه بلندپروازانه این کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال و فناوری‌های نرم به حساب می‌آید؟
به گزارش سیناپرس، قرار است 10 و 11 ژانویه 2024 میلادی دومین اجلاس یک میلیارد دنبال کننده در حوزه تولید محتوا و با دعوت از افراد مشهور فضای مجازی با بیش از 100 برنامه جنبی در امارات برگزار می‌شود. در این رویداد بیش از 150 سخنران از تولیدکنندگان محتوا در سطح جهانی، کارشناسان رسانه‌های اجتماعی، افراد مشهور و مدیران شرکت‌های شناخته شده حضور پیدا می‌کنند و قرار است بیش از 20 کارگاه، 25 پنل، 15 گفتگوی اینفلوئنسرها، 4 مناظره و بیش از 20 برنامه فعال‌سازی تولید محتوای فضای مجازی برگزار شود.
این نشست بین‌المللی توسط مؤسسه رسانه دیجیتال پیشگام در خاورمیانه و آکادمی رسانه‌های جدید سازماندهی شده و رویکرد انتخاب شده هم پرداختن به برجسته‌ترین جنبه‌های تولید محتوا یعنی خلاقیت، پیشرفت، مشارکت و تولید ثروت در فضای مجازی خواهد بود. هدف مقامات برگزار کننده این است که شرکت کنندگان را با دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای ارتقای محتوای خود در فضای مجازی و رسیدن به میلیاردها فالوور توانمند سازند.

بیشتر بخوانید

امارات جذب استعدادهای اقتصاد دیجیتال را هدف گرفت

تولید محتوا از ورزش تا گردشگری


مقامات اماراتی با برپایی اجلاس 2 روزه یک میلیارد دنبال کننده در شارجه در صدد افزایش انگیزه فعالان حوزه تولید محتوا در حوزه‌هایی چون ورزش، سفر و گردشگری، بازی و ورزش‌های الکترونیکی، محتوای علمی آموزشی، محتوای اجتماعی تاثیرگذار و موارد دیگر هستند. در جریان این رویداد یک برنامه با عنوان Get Creative Track با هدف توانمندسازی تولیدکنندگان مشتاق محتوا طراحی شده و برنامه Get Ahead به شرکت کنندگان فرصتی بی‌نظیر برای به دست آوردن یک مزیت رقابتی در دنیای پر سرعت تولید محتوا ارائه می‌دهد.

افزایش درآمد با مهارت بیشتر

افراد شرکت‌کننده در اجلاس یادشده قرار است مهارت‌های فنی‌شان افزایش یابد و توانایی‌های داستان‌گویی و مهارت کلی تولید محتوا آنها تقویت شود و به یک بینش آینده‌نگرایانه درباره رویکردهای راهبردی و روندهای آینده این صنعت دست پیدا کنند؛ افزون بر اینکه در قالب برنامه «مسیر دریافت پول» نیز تفاوت‌های ظریف درآمدزایی از تولید محتوا معرفی خواهد شد و به شرکت کنندگان رویکردهای استراتژیک برای تبدیل اشتیاق آنها به یک سرمایه‌گذاری سودآور ارائه می‌شود.
الگوهای درآمدی متنوعی شامل مشارکت با برند، بازاریابی وابسته و صدور مجوز محتوا در این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد و هدف تبدیل تولید محتوا به یک جریان درآمد پایدار است. از سوی دیگر برنامه Get Together نیز بر ایجاد شبکه‌های قوی و موثر در صنعت تولید محتوا تمرکز دارد و شرکت کنندگان فرصتی منحصر به فرد برای تعامل با رهبران صنعت، تبادل ایده و ایجاد همکاری‌های پایدار خواهند داشت.

تثبیت موقعیت امارات در تولید محتوا

در اجلاس یک میلیارد فالوور شارجه امارات قرار است بیش از 7000 شرکت‌کننده، از جمله بیش از 3000 سازنده محتوا، تأثیرگذار و خلاق از سراسر جهان حضور یابند و به گفته محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، با این رویداد موقعیت و جایگاه امارات را به عنوان پلت فرم جهانی برای تولید محتوای دیجیتال تثبیت می‌کند.
از این مقام اماراتی به عنوان معمار نوین دبی یاد می‌شود و معتقد است که رسانه‌ها نقشی حیاتی در موفقیت استراتژی‌های توسعه ایفا می‌کنند، زیرا این رسانه یک شریک کلیدی در هر کار دولتی به حساب می‌آیند که فضای وسیعی را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌سازند. رسانه‌ها همچنین از طریق توانایی خود در تولید محتوای هدفمند که با جهت‌گیری‌ها و علایق گروه‌های مختلف اجتماعی و سنی همخوانی دارد، سهم عمده‌ای در ایجاد یک جنبش فکری و فرهنگی در جامعه دارند.

پیش به سوی اقتصاد خلاق نیم تریلیون دلاری

اجلاس یک میلیارد دنبال کننده امارات 4 مسیر متمایز را پیش روی فعالان حوزه تولید محتوای دیجیتال معرفی می‌کند که شعار آن این است: خلاق باشید، جلوتر بروید، پول بگیرید و با هم بگیرید. چرا که این رویداد فضای ویژه‌ای در اختیار تولیدکنندگان محتوا، نمایندگان پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و مؤسسات تولید محتوای خلاق برای تبادل تجربیات و تخصص با هدف دستیابی به همکاری‌های بیشتر و کار مشترک قرار می‌دهد و رسانه‌های نوین در تحریک انرژی مثبت جوامع، چند برابر کردن حجم بازار اقتصاد خلاق و افزایش سهم آن در تسریع سرعت و برنامه ریزی برای توسعه همه جانبه و پایدار در منطقه و جهان فعال خواهند شد. این اجلاس نوید «ارتباطات بیشتر»، «پیروان بیشتر» و «پتانسیل بیشتر» را می‌دهد.
علیا الحمادی، مدیر عامل آکادمی رسانه‌های جدید می‌گوید: ما به پتانسیل بی حد و حصر صنعت ارتباطات و محتوا برای دستیابی به سطح بالاتر و جدید توسعه و ایجاد تغییرات مثبت اجتماعی اعتقاد داریم و به همین دلیل است که برای نسخه آینده، ارتباط فقط یک موضوع نیست و هدف ما این است که با بیش از یک میلیارد دنبال کننده در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی تعامل داشته باشیم و مسیرهای نوآورانه‌ای را برای همکاری و گفتگو میان ذینفعان در صنعت محتوای دیجیتال و رسانه‌های جدید ایجاد کنیم و آرزوی ما ارتقای مهارت‌های تولیدکنندگان محتوای نوظهور است چرا که اندازه بازار این حوزه در سال 2027 میلادی به نیم تریلیون دلار خواهد رسید.
این مقام اماراتی بر همسویی این اجلاس با استراتژی ملی امارات برای صنایع فرهنگی و خلاق تاکید کرد که هدف بلندپروازانه‌ای را برای افزایش سهم این بخش‌ها در تولید ناخالص داخلی تعیین می‌کند و هدف آن افزایش قابل توجه سهم اقتصاد خلاق از تولید ناخالص داخلی امارات تا سال 2031 به میزان 5 درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا