نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مهمانی تازه در باشگاه ابرخودروها

این خودرو که Evolution نام دارد محصولی خلاقانه از شرکت خودروسازی Ultima است و در ساخت آن تجربیات ارزشمند مربوط به طراحی و ساخت دو خودروی سرعتی دیگر این شرکت یعنی GTR و Can-Am به کار گرفته شده است. تا پیش ازاین خودروی GTR بنابر ادعای شرکت Ultima به عنوان سریعترین و پرشتاب ترین ابرخودروی جهان معرفی شده بود و حالا این شرکت Evolution را جایگزین این خودروی خاص عنوان کرده است.

Ultima اعلام کرده که شاسی این خودروی جدید در قیاس با دو محصول قبلی این شرکت ارتقای قابل توجهی پیدا کرده و در عین حال عملکرد کلی، پایداری در حرکت و سطح ایمنی آن به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

شرکت سازنده از عنوان "ابرخودروی ویژه" برای محصول جدیدش استفاده کرده و مدعی شده که در قیاس با دو خودروی قبلی در تمامی زمینه ها ارتقا یافته است. درحقیقت Ultima در ساخت محصول جدیدش از تجربیات به دست آمده طی 15 سال گذشته در ساخت دو خودروی قبلی اش استفاده کرده است.

محصول جدید Ultima در دو نسخه کوپه یا قابل تبدیل ارایه می شود. خودرو مجهز به موتور V8 شورلت LS بوده و جالب اینکه در بیش از 15 نسخه متفاوت قدرتی – از 350 تا 1020 اسب بخار قدرت- ساخته می شود.

این خودرو تنها 950 کیلوگرم وزن دارد که می توان آن را یکی از نقاط قوت آن به شمار آورد. از این حیث می توان Evolution را در زمره سبک وزن ترین ابرخودروهای جهان به شمار آورد.

اما در این محصول جدید سرعت و شتاب حرف اول و آخر را می زند. Evolution صفر تا 100 را تنها در 2.3 ثانیه طی می کند. حداکثر سرعت آن نیز 251 کیلومتر بر ساعت است.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل