قفل قابلیت Activation Lock اپل در iOS 10.1.1 هم شکسته شد

به گزارش کلیک، Activation Lock  یکی از قابلیت های سیستم عامل iOS است که هیچ کس دوست ندارد روزی مجبور به استفاده از آن شود. این قابلیت برای اولین بار در iOS 7 معرفی شد و به کاربران اجازه می دهد تا در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن دستگاه، از راه دور آن را قفل کنند. اگر فردی پس از فعال سازی این قابلیت بخواهد از دستگاه استفاده کند، باید آن را به شبکه وای فای متصل کرده و با استفاده از اپل آی دی و رمز عبوری که دستگاه به آن متصل شده قفل دستگاه را باز کند.

اما یکی از محققان امنیتی به نام “هیمانس جوزف” موفق شده است از Activation Lock عبور کرده و قفل آن را بشکند. این کار به وسیله وارد کردن رشته کاراکتر های طولانی در تمام فیلد های تنظیمات وای فای روی یک دستگاه آیپد انجام شده است. انجام این کار باعث شده تا سیستم عامل iOS فریز شده و هنگ کند، سپس جوزف با باز و بسته کردن اسمارت کاور آیپد توانست به صفحه اصلی (هوم اسکرین) دستگاه دسترسی پیدا کند.س

گفته می شود این نقص امنیتی توسط اپل در نسخه ۱۰٫۱٫۱ سیستم عامل iOS برطرف شده است، ولی نتیجه تحقیقات انجام شده حقیقت دیگری را اثبات می کند.

یکی از کارشناسان موسسه امنیتی  Vulnerability Lab به نام “بنجامین کانز مجری” توانسته است با اعمال تغییراتی در این روش، آن را باز آفرینی کرده و مجددا از قفل امنیتی Activation Lock عبور کند. او علاوه بر باز و بسته کردن اسمارت کاور، صفحه دستگاه را چرخانده و توانسته به نتیجه مشابهی دست پیدا کند و به صفحه اصلی دسترسی پیدا نماید.

بنجامین در طی این نفوذ توانست فقط مدت اندکی به صفحه اصلی دسترسی داشته باشد، ولی او ادعا می کند که با فشار دادن کلید هوم در آن لحظه، می توان این مدت را طولانی تر کرد. بنابر این، همچنان امکان گذر از Activation Lock به آسانی وجود دارد.

در پایان باید آرزو کنیم هیچ وقت مجبور به استفاده از Activation Lock روی آیپد یا آیفون خود نشویم، و اگر هم شدیم زیاد روی آن حساب نکنیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا