نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولید خمیر دهان شویه ویژه ارتودنسی در کشور

 دهان به عنوان بخشی از دستگاه گوارش و تنفس که با محیط در ارتباط است، محل مناسبی برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها است. محققان علوم پزشکی، بهداشت دهان ودندان را به عنوان اولین مرحله از محافظت در برابر عفونت‌های میکروبی دهان می‌دانند. در این میان عفونت‌های دهان و دندان مانند پوسیدگی دندان و بیماری بافت طوق و لثه تقریبا با تمام عفونت‌های قسمت‌های دیگر بدن متفاوت است.

داوود نیک‌صالحی، مسوول تحقیق و توسعه واحد تولیدکننده این خمیر دهان شویه در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه خمیردندان و دهان شویه اورتودنتول طی تحقیقات گسترده از گیاه مرزه خوزستانی تهیه شده است، گفت: این خمیر دهان علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی و سفیدکنندگی دندان، ضد عفونی کننده و ضد قارچ است.

وی با بیان اینکه خمیر دندان تولیدی علاوه بر مسواک زدن و پاک کردن دندان‌ها، محیط دهانی را از هر گونه عوامل عفونی کننده و بیماری‌زا پاک می‌کند، گفت: این فرآورده در واقع خمیر شستشوی اختصاصی در ارتودنسی است که مانع فعالیت‌های میکروبی و پوسیدگی دندان‌ها در طول زمان اورتودنسی می‌شود و شدت دردهای اولیه فک را نیز کاهش می‌دهد.

نیک‌صالحی اثرات پاک کننده و ضد پلاک، اثرات ضد قارچی، ضد درد، حساسیت و التهاب، اثرات آنتی سپتیک دهان و لثه، ضد التهاب و حساسیت ناشی از پروتزهای دندانی، اثرات ضد آفت و اثر ضد بدبویی دهان را از دیگر ویژگی‌های این خمیر دهان عنوان کرد.

وی در خاتمه تاکید کرد: این خمیر دهان دارای IRC است وعلاوه بر مصرف عمومی توسط پزشک نیز تجویز می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل