دولت از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می کند

معاون امور مجلس رییس‌جمهور با اشاره به فعالیت حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور گفت: توسعه کمّی و کیفی این شرکت‌ها مد نظر دولت قرار دارد و نوآوری‌های این شرکت‌ها سبب رفع برخی نیازها و کاهش واردات شده است.

به گزارش سیناپرس از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، سید محمد حسینی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، اظهار داشت: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی مولود انقلاب است و برای ماموریت‌های خاص و رفع مشکلات کشور تشکیل شده است.

وی افزود: این‌که ایده‌ها به محصول تبدیل و به بازار، به‌ویژه بازار بین‌المللی ارائه شود، می‌تواند نیازهای ارزی کشور را رفع کند. نیازهای ارزی ما فراوان و ضروری است که این وابستگی را کاهش دهیم. روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در کشور در حال افزایش است و در حال حاضر همه تاکید دارند کارهای بزرگی می‌توانیم انجام دهیم.

حسینی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همچون راه‌اندازی پژوهشکده اکتشاف و استخراج عناصر معدنی استراتژیک گفت: اگر حلقه‌های به هم پیوسته باشیم، با هم‌افزایی کارهای بزرگی می‌توانیم انجام دهیم.

معاون امور مجلس رییس جمهور با بیان این‌که هیچ فعالیتی بدون علم و تحقیق، ره به جایی نمی‌برد، ادامه داد: علم سبب رونق اقتصادی و بهبود وضعیت زندگی و معیشت مردم می‌شود. با داشتن قدرت بازدارندگی در حوزه‌های مختلف؛ از جمله علمی، اقتصادی، دفاعی و غیره نه تنها می‌توانیم از کشور خود دفاع کنیم، بلکه پناهگاهی برای دیگر کشورها باشیم.

وی درباره برگزاری جشنواره‌های مختلف بین‌المللی در کشور گفت: جشنواره‌های بین‌المللی از جمله جشنواره خوارزمی هر سال باید باشکوه‌تر از قبل برگزار شود. زیرا این جشنواره‌ ‌توانسته طرح انزوا و تحریم کشور را خنثی کند.

معاون امور مجلس تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که توسعه کمی و کیفی آن‌ها مد نظر قرار داد. دولت تا جایی که میسر بوده از آنها حمایت کرده‌ است. دستاوردها و نوآوری‌های این شرکت‌ها سبب رفع برخی نیازها و کاهش واردات شده است. همچنین در برخی زمینه‌ها از جمله دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و غیره قراردادهایی برای صادرات منعقد شده است.

اساتید و پژوهشگران شبهات و ابهامات را در زمینه انتخابات رفع کنند

حسینی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال، گفت: انتخابات سرنوشت‌سازی در کشور در پیش داریم. انتخابات نشان وحدت ملی است؛ اگر کشوری وحدت داشته باشد، قدرتمند و مقتدر باشد، دیگران به آن طمع نمی‌کنند.

وی افزود: انتظار داریم اساتید و پژوهشگران که گروه مرجع جامعه هستند، این تکلیف را در کنار سایر وظایف خود انجام دهند و شبهات و ابهامات را رفع کنند. زیرا این اقدامات نیز همچون فعالیت‌های علمی، آثار و تبعات بین‌المللی دارد و می‌تواند تهدیدات را کنار بزند تا افراد علمی بتوانند به کارهای بزرگ اهتمام ورزند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا