نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارسال ۴۲۹ اثر از ۴۷ کشور به جشنواره خوارزمی

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: امسال و تاکنون ۴۲۹ اثر از ۴۷ کشور دنیا به جشنواره خوارزمی ارسال شده که نشان می‌دهد به رغم تلاش دشمن برای انزوای علمی ایران، این توطئه خنثی شده است.

به گزارش سیناپرس از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، حسن زمانیان در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با حضور دکتر سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رییس جمهور به راه‌اندازی دو پژوهشکده شیمی دارویی و اکتشاف و فرآوری عناصر استراتژیک اشاره کرد و گفت: گرفتن مجوز راه‌اندازی دو پژوهشکده جدید با شرایط انقباضی کشور و سازمان برنامه و بودجه، کار بسیار سختی بود که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران انجام شده است. با وجود تحریم‌ کشور، دو دستگاه «های‌تک» برای سازمان خریداری کردیم که این دستگاه‌ها درآمد خوبی برای سازمان خواهد داشت.

وی به نقش نظارتی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اشاره کرد و گفت: ارائه گواهی تحقیق و توسعه و عمق ساخت به محصولات فناورانه بر عهده سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران قرار داده شده که پس از این اختصاص تسهیلات و امکانات به شرکت‌ها به دریافت این گواهی‌ها منوط شده است.

زمانیان با بیان اینکه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به تار و پود صنعت کشور رسوخ کرده است، گفت: در این مسیر مرکز ملی ارزیابی فناوری و تحقیق و توسعه را نیز در سازمان راه‌اندازی شده است. تعداد اعضای هیات علمی سازمان ۱۰۰ نفر است که سال گذشته فرآیند جذب ۶۷ نفر نهایی و مجوز جذب ۱۰۰ نفر دیگر نیز برای نیمه دوم دریافت شده است.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: گسترش همکاری با وزارت صمت، وزارت دفاع و ستاد نیروهای مسلح در دستور کار سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران قرار دارد. بین صنعت و دانشگاه فاصله وجود دارد و برای اتصال این دو بخش نظام ایده‌ها و نیازها (نان) راه‌اندازی شده است.

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در مورد راه‌اندازی سامانه جان (جریان اقتصادی نوین) توضیح داد: موضوع مهم دیگر پس از برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت، برقراری ارتباط این دو بخش با بازار است. در این راستا سامانه جان که مسئولیت آن به عهده سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی قرار داده شده، در حال راه‌اندازی است. این سامانه حلقه ارتباطی بین دانشگاه و صنعت و بازار را تکمیل می‌کند و می‌توان سفارش تولید نیز در آن ثبت کرد. همچنین درگاهی برای دریافت تسهیلات و تقسیط خرید در سامانه جان قرار گرفته و تاکنون ۲ هزار محصول در سامانه جان بارگذاری شده است.

زمانیان در مورد طرح‌های ارسالی به جشنواره خوارزمی گفت: امسال تاکنون ۴۲۹ اثر از ۴۷ کشور دنیا به جشنواره خوارزمی (سی و ششمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی) طرح ارسال شده و این نشان می‌دهد به رغم تلاش دشمن برای انزوای علمی کشور، این توطئه خنثی شده است.

اقدامات سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

همچنین در این مراسم مدیرکل حوزه ریاست سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، به ارائه گزارشی از دستاوردهای سازمان پرداخت و گفت: حمایت از نخبگان و پژوهشگران و توسعه فناوری و همچنین اجرای طرح‌های کلان برای رفع چالش‌های کشور و توسعه و ایجاد فناوری در کشور از ماموریت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران است.

مجید مقدم به رتبه این سازمان اشاره کرد و گفت: طبق آخرین رتبه‌بندی موسسه استنادی جهان اسلام، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بین ۵۲ موسسه پژوهشی با توجه به معیارهای مختلف رتبه اول را کسب کرده است. در این سازمان ما نمونه اولیه و دانش فنی را تولید می‌کنیم و آن را توسط واحدهای فناور، به تولید صنعتی می‌رسانیم.

وی افزود: راه‌اندازی دو پژوهشکده جدید شیمی دارویی و اکتشاف و استخراج عناصر معدنی استراتژیک و ایجاد دو معاونت جدید ارتباط با صنعت و تجاری سازی از جمله اقدامات انجام شده در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران است.

مقدم با اشاره استقبال از جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سال جاری، اعلام کرد: از ۴۷ کشور ۴۲۹ طرح به دبیرخانه جشنواره خوارزمی طرح ارسال و تاکنون بیش از هزار طرح داخلی و خارجی به جشنواره خوارزمی رسیده است.

در این مراسم از پژوهشگران و فناوران برگزیده سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تقدیر شد.

مجید جوانمرد، رتبه اول پژوهشگر برگزیده، علیرضا صالحی‌راد، رتبه دوم پژوهشگر برگزیده و سیده‌ملیحه صفوی، رتبه سوم پژوهشگر برگزیده معرفی و تجلیل شدند.

همچنین مهرداد آذین، برای فروش دانش فنی اسید آمینه لیزین و مهناز چوخاچی‌زاده مقدم، به عنوان کارشناس پژوهشی برگزیده سازمان و نیلوفر ناصری جهرمی، کارشناس پژوهشی برگزیده سازمان در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تقدیر شدند.

شرکت پویا فناوران یسان، واحد فناور برگزیده مرکز رشد شرکت پارس اکسیر سبز آرون، واحد فناور برگزیده مرکز رشد راضیه حبیب‌پور، همکاری موثر در تصویب دو پژوهشکده جدید شیمی دارویی و اکتشاف و فرآوری فلزات استراتژیک سعید میردامادی، همکاری موثر در تصویب دو پژوهشکده جدید شیمی دارویی و اکتشاف و فرآوری فلزات استراتژیک سیاوش فتحی واجارگاه، همکاری موثر در تصویب دو پژوهشکده جدید شیمی دارویی و اکتشاف و فرآوری فلزات استراتژیک مرضیه مخلص‌آبادی فراهانی، همکاری موثر در تصویب دو پژوهشکده جدید شیمی دارویی و اکتشاف و فرآوری فلزات استراتژیک ربابه جودی، همکاری موثر در تصویب دو پژوهشکده جدید شیمی دارویی و اکتشاف و فرآوری فلزات استراتژیک مهرانگیز زاهد هوجقان، همکاری موثر در تصویب دو پژوهشکده جدید شیمی دارویی و اکتشاف و فرآوری فلزات استراتژیک مرجان رجبی.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل