نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

طرح توسعه سیستم یکپارچه مدیریت انرژی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تایید شد

 یدالله سبوحی با تاکید بر اهمیت طرح توسعه و راه اندازی سیستم یکپارچه مدیریت انرژی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود:  بررسی وضع زیست‌ محیطی منطقه ویژه پارس به لحاظ کنترل آلاینده‌های هوا، آب و پساب از جمله اهداف نقشه راه ایجاد سیستم یکپارچه مدیریت انرژی و محیط زیست در این منطقه است که با توجه به خلأهای دانشی موجود در بخش مدیریت انرژی و مدیریت زیست محیطی در منطقه پارس، ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست، اجرای طرح‌های بهینه سازی جریان انرژی و مدیریت انتشار آلاینده‌ها در منطقه را در دستور کار خود قرارداد.

وی اضافه کرد: با  تلاش‌های انجام شده طرح توسعه و راه اندازی سیستم یکپارچه مدیریت انرژی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تایید شد.

بر اساس این گزارش‌، تلفات انرژی در واحدهای صنعتی پتروشیمی و پالایشگاه‌ها، ابعاد وسیع گازهای ارسالی به برج‌های مشعل (فلرهای پیوسته و ناپیوسته)، گستردگی حجم و شدت آلودگی محلی و انتشار وسیع گازهای گلخانه‌‏ای از جمله چالش‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است از این رو در سال‌های 1392 تا 1394 در وزارت نفت، این چالش‌ها در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مجتمع پالایشگاه‌های گاز پارس و ستاد بهینه‏‌سازی انرژی ومحیط‏زیست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

متعاقب آن با برگزاری جلسه‌ای موضوع ایجاد سیستم یکپارچه مدیریت انرژی و محیط‏زیست بررسی و مقرر شد ستاد بهینه‏‌سازی انرژی و محیط‏زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این امر را پیگیری کنند.

پس از بررسی مسائل، طرح‌ها و برنامه‏‌های نهادهای مختلف برای بهینه‏‌سازی انرژی و محیط‏زیست مدل مفهومی مدیریت یکپارچه انرژی و محیط‏زیست از سوی ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی تهیه و این مدل مفهومی در جلسه‌ای ارایه شد که مورد تایید قرار گرفت.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل