پهپادها دیگر سقوط نمی کنند

به گزارش مهر، هنگامی که صحبت از استفاده کلان از پهپادها به ویژه در مناطق شهری و پر رفت و آمد می شود همواره یک نگرانی اصلی خودنمایی می کند و آن احتمال سقوط پهپاد بر روی افرادی است که بی خبر از نقص فنی به وجود آمده در آن در حال تردد در خیابان و پیاده رو هستند. این اتفاق می تواند به رویدادی تلخ و حتی مرگبار تبدیل شود.

به تازگی گروهی از محققان دانشگاه زوریخ سیستمی ارایه کرده اند که مانع از سقوط پهپادها می شود. این فناوری به پهپادی که به هر دلیل در حین پرواز آسیب دیده و تعادل حرکتی خود را از دست داده این امکان را می دهد تا به رغم قطع ارتباط با مرکز کنترل پروازی، پایداری خود را به دست آورد و در ادامه به طور کاملا خودکار بر روی سطحی ایمن، فرودی بی خطر داشته باشد.

چنین مشکلی که می تواند ناشی از نقص مکانیکی و یا خالی شدن باتری باشد همواره از جمله عوامل سقوط پهپادها به شمار می آید.

این فناوری جدید بر مبنای به کارگیری دوربینی کوچک و نرم افزار رایانه ای ویژه مشاهده محیط اطراف است که مبتنی بر پردازشگر نصب شده در تلفن همراه عمل می کند.

وزش بادهای شدید و یا برخورد ناگهانی با موانع هوایی نیز از جمله عواملی است که می تواند به سقوط پهپادها منجر شود با این حال با نصب این فناوری جدید دیگر جای نگرانی درخصوص سقوط چنین سیستم های پروازی نخواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا