نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گره گشایی از چالش بیمه‌ ای دانش بنیان های مازندران

جلسه حل و فصل مشکلات بیمه ای شرکت‌های دانش بنیان استان مازندران با حضور نماینده معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، معاونت بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی استان مازندران و رئیس اداره درآمد استان برگزار شد.

به گزارش سیناپرس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این جلسه مشکلات و مسائل بیمه ای چهار شرکت دانش بنیان طرح و پس از بررسی جوانب مختلف موضوع با مساعدت و همراهی مدیران و کارشناسان اداره کل تامین اجتماعی استان، مشکلات بیمه ای دو شرکت از چهار شرکت مذکور که در جلسه حضور یافتند و یک شرکت دانش بنیان خراسان جنوبی که قراردادهایی در آمل و ساری داشتند از طریق تماس تلفنی، پیگیری شد.

یک شرکت نیز با پیگیری های لازم و گرفتن مشاوره قبل از جلسات حضوری، موفق به حل مشکل شرکت خود شده بود. مساعدت در خصوص حضور کارکنان خانم در ردیف پیمان، تقسیط بدهی های قطعی و اعتراض به بدهی قطعی نشده، بدهی در خصوص بازنشستگی های پیش از موعد نیروهای کاری و ثبت سختی زیان آور، مشکل در صدور مفاصاحساب، مشکل در فهرست نیازمندی‌های بیمه نیروهای دورکار و خارج از کشور و بدهی های مربوط به آن از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

طرح غربالگری و پایش مسائل بیمه ای شرکت‌های دانش‌بنیان همزمان با کل کشور از ابتدای سال جاری در سطح استان مازندران نیز اجرایی شد که طی آن، 127 شرکت پایش شده و پنج مسئله بیمه‌ای از سوی شرکت‌ها مطرح شد که بخش عمده ای از این مسائل، طی جلسات آنلاین که به صورت اختصاصی با حضور نمایندگان شرکت‌ها و مشاوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، برطرف شد و از این تعداد، چهار مورد، نیازمند مساعدت ویژه اداره کل تامین اجتماعی استان بود.

رسیدگی به مسائل بیمه ای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، محدود به زمان خاصی نبوده و شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به این آدرس درخواست مشاوره بیمه تامین اجتماعی را ثبت خدمت کنند تا از خدمات مشاوره رایگان مرکز توانمندسازی بهره‌مند شوند.

خروج از نسخه موبایل