کشف دندان مصنوعی ۴۰۰ ساله در ایتالیا

به گزارش مهر به نقل از روزنامه تلگراف، این دندان مصنوعی که در صومعه سن فرانسیسکو لوکا کشف شده، شامل سه دندان پیش و دو دندان نیش است که به وسیله یک تکه سیم طلا کنار هم نگه داشته شده اند.

سیمونا مینوزی آسیب شناس بیماری های باستانی (paleopathology) در دانشگاه پیزا می گوید: این نخستین شواهد باستانی از ساخت دندان مصنوعی با استفاده از فناوری سیم طلا است.

محققان ژورنال «ایمپلنت کلینیکی دندان و تحقیقات مرتبط»، درباره این دندان مصنوعی باستانی می نویسند: قسمتی از ریشه دندان قبل از برش پایه دندان برداشته شده است و سپس دندان ها با یکدیگر تراز شده و یک لایه نازک طلایی در درزها قرار داده شده است.

اسکن  میکرو سی تی نیز وجود دو میخ طلایی در ریشه دندان ها و همچنین یک سیم طلا که داخل دندان ها رد شده را تایید می کند. این دندان مصنوعی به وسیله نخ به بقیه دندان های فرد متصل می شده است.

هرچند توصیف های دیگر از اشیای مصنوعی مشابه، مربوط به این دوران در متون وجود دارد اما هیچ شواهد باستانی دقیقی در این باره وجود ندارد. دندان مصنوعی یافت شده در مقبره نخستین نمونه از این دست هستند. به همین دلیل برای تاریخ دندانپزشکی ارزش خاصی دارند.

این دندان ها در کنار بقایای ۱۰۰ نفر یافت شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا