نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چه کسانی می توانند عمل لیزیک چشم انجام دهند؟

دکتر مسعود سهیلیان در گفتگو با سیناپرس افزود: عمل لیزیک برای افراد زیر 20 سال انجام نمی شود، چرا که شماره چشم افراد تا 20 سالگی تغییر می کند. این در حالی است که نیاز است برای انجام عمل لیزیک شماره چشم فرد، برای یک تا دو سال تثبیت شده باشد.

این فوق تخصص جراحی شبکیه خاطرنشان کرد: جراحی لیزیک برای افراد بالای 50 سال نباید انجام شود، چرا که ممکن است انجام این جراحی، منجر به «کاتاراکت» یا «آب مروارید» شود که در این صورت میزان شماره چشم نیز با مشکل مواجه می شود.

وی توضیح داد: افرادی که عمل لیزیک انجام می دهند، به تشخیص پزشک جراح، لنز را نیم شماره بیشتر از شماره واقعی چشم فرد قرار می دهند. دلیل این مساله آن است که اگر پس از مدتی، شماره چشم فرد افزایش پیدا کرد، جراح قادر به ترمیم لنز باشد.

سهیلیان اظهار داشت: پس از انجام عمل لیزیک، مراقبت های خاصی از جمله استفاده از لنز تماسی پانسمانی و همچنین قطره های آنتی بیوتیک و ضد التهاب باید مد نظر قرار گیرد که طول استفاده از اینها، دو هفته تا یک ماه است.

این فوق تخصص جراحی شبکیه در خصوص عوارض عمل لیزیک توصیه کرد: یکی از عوارضی که ممکن است پس از انجام عمل لیزیک پیش آید، خشکی چشم است که این مساله با استفاده نامحدود از قطره اشک مصنوعی حل می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل