نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

صندوق نوآوری و شکوفایی پایه‌گذار بانکداری دانش‌ بنیان باشد

دکتر سورنا ستاری، نایب رییس هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی در دیدار با کارکنان و همکاران صندوق نوآوری و شکوفایی از این صندوق به عنوان آغاز کننده حرکتی جدی و رو به جلو در اقتصاد کشور یاد کرد و افزود: تلاش بسیاری برای شکل‌گیری صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت و خوشبختانه به موقع در ذیل بودجه تعریف شد.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج تفکر دانش‌بنیان در همه عرصه های کشور اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند پایه گذار بانکداری دانش بنیان در کشور باشد و حرکت روبه جلو اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری را سریع‌تر پیش ببرد.

نایب رییس هیأت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این که صندوق نوآوری و شکوفایی زمینه‌ساز حمایت از اقتصاد فناوری و نوآوری در مقابل اقتصاد نفتی خواهد بود، عنوان کرد: آسیب‌های بسیاری ناشی از نگاه نفتی و دولتی به عرصه‌های مختلف کشور وارد شده است که تغییر نگاه به سوی حمایت از نوآوری و تفکر است.

ستاری پیاده سازی روش‌های جدید حمایت از اقتصاد دانش‌ بنیان را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و ابراز امیدواری کرد: ترویج حرکتی که در صندوق آغاز شده ظرف مدت کم دشوار است اما امیدواریم در آینده به اتفاقات مثبت و اثرگذار منجر شود.

در ادامه این نشست، دکتر بهزاد سلطانی، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تعامل دوطرفه با شرکت‌های دانش بنیان به عنوان اصلی‌ترین هدف این صندوق، عنوان کرد: همدلی و همزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت‌های دانش بنیان اولویت اصلی این صندوق در سال پیش رو خواهد بود و تلاش می‌کنیم شرکت‌ها با احساس آسودگی مشکلات خود را مطرح کنند.

وی با بیان این که شعار همدلی و همزبانی را با تعامل هرچه بیش‌تر با شرکت‌ها دنبال می‌کنیم، افزود: سعی کردیم برای این ارتباط ساختاری مشابه یک شرکت دانش‌ بنیان داشته باشیم چرا که شرکت‌های دانش بنیان و صندوق از یک خانواده هستند و در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت سعی می‌کنیم در کنار شرکت‌های دانش‌ بنیان و در یک طرف میز باشیم.

سلطانی با بیان این که ارزیابی عملکرد صندوق نواوری و شکوفایی نیازمند گذر زمان است، عنوان کرد: علیرغم این که بیش از دوسال از عمر صندوق نگذشته اما توانسته است عملکرد مثبتی داشته باشد و بسیاری از بخش‌های این مسیر به دلیل تازه بودن این صندوق به تازگی ایجاد شده‌اند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تخصیص تسهیلات ساختمان‌دار شدن شرکت‌های دانش‌ بنیان، از اضافه شدن مدیریت عمرانی در صندوق خبر داد و افزود: توانمندسازی شرکت‌ها یکی از اهدافی است که صندوق نوآوری و شکوفایی به دنبال آن است و کمک به ساختمان دار شدن شرکت‌های دانش‌ بنیان یکی از موضوعات مورد توجه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال پیش رو خواهد بود.

سلطانی از آغاز وصول مطالبات صندوق نوآوری و شکوفایی از اواسط سال جاری خبر داد و گفت: نظارت یکی از بخش های جدی کار صندوق است و ساز و کار وصول مطالبات و نظارت بر روند تسهیلات ارائه شده به طور جدی‌تری دنبال می‌شود.

 

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به گسترش فضای دانش‌بنیان شرکت‌های متوسط و بزرگ از افزایش قابل توجه این شرکت‌ها خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از دو هزار شرکت دانش‌ بنیان به جمع دانش‌ بنیانی‌ها محقق شوند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل