واحد علوم و تحقیقات قطب علمی طراحی و تولید هواپیماهای سبک می شود

ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت ریاست جمهوری و واحد علوم و تحقیقات با هدف گسترش همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی جهت افزایش توان ملی در حل مشکلات و معضلات علمی و تحقیقاتی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

اجرای پروژه های تحقیقاتی و کاربردی تا مرحله تبیین دانش فنی، تشکیل قطب علمی طراحی و ساخت پهپاد و ریزپهپاد در دانشگاه، تشکیل قطب علمی طراحی و ساخت هواپیماهای GA هوانوردی عمومی (General Aviation) و موتورهای سبک در دانشگاه از موضوعات مورد تفاهم در این قرارداد همکاری است.
همچنین راه اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی مورد نیاز، تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای ارتقای توان علمی کارشناسان و محققان ستاد در مراکز تحقیقاتی، آموزشی، صنعتی و خدماتی از دیگر بندهای این تفاهم نامه همکاری است.
طرفین در این تفاهم نامه همچنین در زمینه هدایت و حمایت پایان نامه های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای تحقیقاتی ستاد، نیاز سنجی فناوری های نوین توسط کارشناسان دو طرف و برنامه ریزی برای رسیدن به موارد اولویت دار، انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی، تبادل اطلاعات و تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها به توافق رسیدند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا