نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فروشگاه اینترنتی آثار هنری راه‌اندازی شد

«ایرف» ( www.eraf.ir)  مرکز نمایش، خرید و فروش آثار فرهنگی و هنری ایران است که در آن پدیدآورندگان فرهنگی و هنری علاوه بر نمایش و فروش آثار خود می‌توانند ابزار و مواد اولیه کار خود را تهیه کنند و در حوزه کاری خود با دیگران تبادل اطلاعات کنند.

فعالیت‌های «ایرف» در پنج گروه فرهنگی، هنری، صنایع دستی، ابزار و مواد اولیه و تبلیغات و اطلاع رسانی تقسیم‌بندی می‌شود و تیم «ایرف» با شناخت نیازهای پدیدآورندگان فرهنگی و هنری برای برطرف کردن این نیازها و همچنین رونق کسب و کار این حوزه و گسترش فرهنگ و هنر ایرانی طراحی و راه‌اندازی شده است.

پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری کشور می‌توانند آثار خود را در «ایرف» به نمایش گذاشته و آن‌ها را به فروش برسانند. این بستر می‌تواند در زمینه معرفی و فروش آثار هنرمندانی که از مکانیزم نمایش و فروش دور هستند، مفید باشد.

برگزاری حراج الکترونیکی در حوزه فرهنگ و هنر از جمله خدمات این فروشگاه اینترنتی است. پدیدآورندگان فرهنگی و هنری می‌توانند با استفاده از پورتال حراج الکترونیکی «ایرف» بدون نیاز به حضور در  محلی خاص، از طریق رایانه شخصی، آثار خود را به مزایده بگذارند و آن را به فروش برسانند. در این مرکز تنها به کاربرانی حق فروش داده می‌شود که خالق اثر فرهنگی و هنری باشند.

ایده ساخت این فروشگاه اینترنتی در سال 1392 در شرکت میراث آرکا شکل گرفت و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری در سال 1394 به اجرا درآمد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل