ساخت ژنراتور 15 مگاواتی نیروگاه مشهد

آسیه فاتح یکی از مجریان این طرح، اظهار کرد:  ما با هدف رفع وابستگی کشور، با کسب دانش فنی و استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته زمینه تعمیرات الکتریکی و مکانیکی انواع الکتروموتور، ژنراتور، ترانسفورماتور، مگنت‌های الکتریکی و جداکننده‌های مغناطیسی  را در کشور فراهم کردیم.

وی اضافه کرد: در پروژه‌هایی که اجرایی کردیم با دستیابی به دانش بومی بازسازی، موفق به ساخت انواع ماشین‌های الکتریکی برای صنایعی چون جمله  پتروشیمی ، پالایشگاه‌ها، راه آهن ، کشتیرانی ، فولاد ،مس ،آلومینیوم ،سیمان ، چوب و کاغذ ، سیم و کابل ، قند و شکر ،آب و فاضلاب  و لاستیک شدیم.

فاتح، یادآور شد: با توسعه و دستیابی به دانش فنی و فناوری روز طراحی، ساخت و بازسازی انواع ماشین‌های الکتریکی، ضمن‌ آنکه وابستگی کشور به منابع خارجی را کاهش دادیم، ساخت قطعات حساس و ضروری در صنعت هدف را افزایش دادیم.

مجری طرح تولید و بازسازی ماشین‌های الکتریکی با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا را از دیگر دستاوردهای نام برد و گفت: علاوه بر آن توانستیم انواع الکتروموتورهای فشارقوی، انواع الکتروموتورهایDC، ژنراتور، ترانسفورماتور، مگنت‌های الکتریکی، کویل و شینه ژنراتورهای نیروگاهی و نیز قطعات یدکی ماشین‌های الکتریکی را تامین و ارائه دهیم.

وی طراحی و ساخت الکتروموتورهای گوناگون از 5500 کیلووات برای اولین بار در کشور را از دیگر دستاوردهای تحقیقاتی نام برد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این، موفق به باز طراحی و ساخت ژنراتور 15 مگا وات نیروگاه مشهد و نیز طراحی و ساخت انواع ترانسفورماتورهای ولتاژ60 کیلووات و با قدرت 12 مگاوات شدیم.

به گزارش ایسنا، فاتح افزود: طراحی و ساخت انواع الکتروموتورDC برای اولین بار در سطح کشور برای صنایع نظامی و  با هدف رفع وابستگی یکی دیگر از دستاوردهای ما بشمار می‌رود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا