اجرای بسته‌های تحول آموزشی پزشکی رصد می‌شود

دکتر باقر لاریجانی در اولین نشست کارگروه‌های بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، از انتخاب کارگروه‌هایی به منظور رصد اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی خبر داد و افزود: در حال حاضر اعضای این کارگروه‌ها در سطح کشور انتخاب شده‌اند و قرار است روند اجرای برنامه تحول در آموزش پزشکی را نظارت کنند.

وی در ادامه به روند تدوین بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: این بسته‌ها با مشارکت تمام مسؤولین آموزش علوم پزشکی کشور در فرایندی رفت و برگشتی طراحی شد و با تلاش همکاران در سطح کل کشور اکنون شاهد پیشرفت چشمگیری در سطح کشور هستیم.

دکتر لاریجانی گفت: باتوجه به ظرفیت‌ متفاوتی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارد، اجرایی‌سازی بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی با مدلی یکسان در دانشگاه‌ها امکان پذیر نیست، لذا از دانشگاه‌ها خواسته شده تا ترجمان بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در هر دانشگاه تدوین شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم گسترش آموزش علوم پزشکی بر مبنای نیازهای کشور، گفت: بر این مبنا بحث ماموریت‌گرایی به صورت جدی در سطح کشور پیگیری شد و با تصویب سند آمایش سرزمینی ماموریت‌های مشخصی احصاء و به مناطق آمایشی سپرده شده است.

دکتر لاریجانی یادآور شد: با توجه به تجربیاتی که طی یک سال اجرای ماموریت‌ها در مناطق آمایشی ایجاد شده، باید با کمک دست‌اندرکاران اجرایی این ماموریت‌ها بازبینی و به روزرسانی شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت ایجاد چارچوب اجرایی روشن برای تمامی بسته‌های تحول در آموزش پزشکی، گفت: انتظار این است که این چارچوب در کارگروه بسته‌ها تدوین و علاوه بر پشتوانه فکری روشن در راستای اجرای بسته‌ها تیم مدیریتی قوی نیز در دانشگاه‌ها مستقر شود.

دکتر لاریجانی گفت: باتوجه به پیشرفت برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، لازم است تیمی در سطح ملی به عنوان نماینده وزارت بهداشت اجرای این برنامه‌ها را رصد کند. بنابراین 12 کارگروه از افراد صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف تشکیل شده تا این کار را پیگیری کنند.

به گفته معاون آموزشی وزیر بهداشت، اعضای کارگروه‌ بسته‌های تحول در آموزش پزشکی برمبنای تجربیات قبلی خود انتخاب شده‌اند و انتظار این است که با برنامه‌ای روشن و با هم‌افزایی گروهی این تجربیات را در سطح ملی توسعه دهند.

وی در پایان با  تاکید بر ضرورت همکاری مستمر اعضای کارگروه بسته‌های تحول آموزش پزشکی، گفت: در این زمینه اقدامات ارزشمندی در سطح دانشگاه‌ها صورت گرفته و لازم است برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به شکلی در کارگروه‌ها پیگیری شود تا ضمن روشن شدن مدل ادامه کار این اقدامات به نحوی نهادینه و مستمر باشد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا