دستاوردهای فناورانه جهاد زیر یک سقف

در این نمایشگاه که با هدف ارائه محصولات تجاری‌سازی حوزه‌های فناوری و فرهنگی برگزار شد، دستاوردهای سازمان تجاری‌سازی، حوزه اشتغال و بخش فرهنگی ارائه شد.

دو پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی شامل پارک علم و فناوری البرز و کرمانشاه و 21 مرکز رشد از استان های یزد، ایلام، هرمزگان، ارومیه، لرستان، کاشان، زنجان و …در این نمایشگاه حضور داشته و به معرفی و عرضه دستاوردهای خود پرداختند.

ارائه ایده‌های فرهنگی که تبدیل به کسب و کار و تجاری‌سازی شده‌اند و همچنین ایده هایی در حوزه صنایع فرهنگی از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه دستاوردهای تجاری‌سازی فناوری و فرهنگی بود.

به گفته دکتر محمدرضا پورعابدینی، رئیس سازمان تجاری‌سازی و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی،در حال حاضر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری این نهاد 450 شرکت و هسته تاسیس شده است که از این تعداد 90 شرکت، دانش‌بنیان شده‌اند.

هدف از برگزاری این نمایشگاه بازدید مسولین از دستاوردهای تحقیقاتی واحدهای فناور جهاد دانشگاهی بوده تا از این طریق اعتبارات تحقیقاتی جهاد افزایش پیدا کند.

دکتر طیبی: جهاددانشگاهی با تاسیس خبرگزاری علمی سیناپرس توانسته است در حوزه روزنامه نگاری علم پیشرو باشد.

جهاد دانشگاهی پیشرو در روزنامه نگاری علم

در دومین نمایشگاه دستاوردهای تجاری‌سازی فناوری و فرهنگی جهاد دانشگاهی رئیس این نهاد ضمن بازدید از نمایشگاه و غرفه خبرگزاری دانشگاه علم و فرهنگ(سیناپرس) گفت: جهاددانشگاهی با تاسیس خبرگزاری علمی سیناپرس توانسته است در حوزه روزنامه نگاری علم پیشرو باشد.

دکترحمیدرضا طیبی افزود: روزنامه نگاری علم باید بدون توجه به حواشی و جناح ها و طرفداری غیر منصفانه فقط و فقط در خدمت علم و انعکاس دستاوردهای علمی و پژوهشی باشد و بتواند نقد منصفانه انجام دهد.

گیاهان دارویی دستاورد شاخص نمایشگاه دستاوردهای تجاری‌سازی فناوری و فرهنگی

وجود پیشرفت های نوین در حوزه گیاهان دارویی از مشخصه های اصلی نمایشگاه دستاوردهای تجاری‌سازی فناوری و فرهنگی بود. بر این اساس مرکز رشد گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی جهاد دانشگاهی واحد ایلام به معرفی محصولات دارویی خود پرداخت.

سنتز نانو ذره از عصاره گیاه گل میمونی که نقش هدایت کنندگی برای داروهای سرطانی دارد و همچنین سنتز نانو پلیمر از عصاره گیاه کهورک برای رده های سلول های سرطان پستان از جمله دستاوردهای این مرکز بود.

تولید داروی ضد سوختگی و گیاهی، داروی گیاهی جلوگیری از سقط جنین در دام، دستگاه استحصال آب از رطوبت هوا و … از دیگر دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه بودند.

 

گزارش: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا