دی اکسید کربن از حد گذشت

با وجود این که میزان دی اکسید کربن تولید شده توسط انسان در سال های 2014 و 2015 تقریبا ثابت بوده است، شروع یک پدیده آب و هوایی موسوم به ال نینو موجب افزایش میزان این گاز گلخانه ای در اتمسفر شده است.

به دلیل خشکسالی ناشی از ال نینو در مناطق گرمسیری، میزان علوفه و گیاهان کاهش یافته است و گیاهخواران بخش کمتری از دی اکسید کربن را جذب می کنند. همچنین در اثر آتش سوزی های ناشی از خشکسالی، مقادیر بیشتری از دی اکسید کربن به هوا وارد می شود.
سازمان جهانی هواشناسی در گزارش سالانه خود اعلام کرد این وضعیت آب و هوا در طول 10 سال گذشته، در افزایش میزان دی اکسید کربن در اتمسفر اثرگذار بوده است.
بر اساس اندازه گیری این سازمان، در هر میلیون مولکول اتمسفر، 400 مولکول دی اکسید کربن وجود دارد. این در حالی است که به گفته متخصصان آخرین بار بیش از پنج میلیون سال قبل میزان دی اکسید کربن اتمسفر از 400 واحد در میلیون فراتر رفت.
بر اساس اظهارات WMO ، انتظار می رود میزان دی اکسید کربن اتمسفر در طول سال 2016 میلادی بیش از 400 واحد باقی بماند و این وضعیت برای چندین نسل ادامه یابد.
 به گزارش ایرنا از بی بی سی ورلد،قرار است در ماه نوامبر حدود 200 عضو کنوانسیون پاریس در رابطه با آب و هوا در شهر موناکو در اجلاسی حضور یابند تا در رابطه با تدابیر مناسب برای مقابله با این وضعیت، اتخاذ تصمیم کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا