اهمیت توسعه سلول‌های بنیادی در طب برابر با توسعه هسته‌ای در صنعت است

 دکتر امیرعلی حمیدیه در جلسه شورای ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی استان گلستان که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و معاونین پژوهشی و محققان دانشگاه‌های استان برگزار شد، ورود به علوم جدید را برای رسیدن به بازارهای بین‌المللی و ارائه محصولات ضروری عنوان کرد و گفت: تحقیقات باید منجر به تولید محصول شود و مردم باید از این تحقیقات منتفع شوند.
 حمیدیه به اهمیت تشکیل و تأسیس شرکت‌های دانش بنیان از دل دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: امروز وزارت علوم و وزارت بهداشت بیش از پیش باید با یکدیگر در این زمینه همکاری کنند.

 وی ادامه داد: دانشگاه‌های استان گلستان با توجه به حضور محققان جوان و با انگیزه، پتانسیل بسیار خوبی برای پیشرفت در زمینه سلول‌های بنیادی دارند.
 دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در تشریح اهمیت تحقیق در سلول‌های بنیادی گفت: اهمیت توسعه سلول‌های بنیادی در طب برابر با توسعه هسته‌ای در صنعت است.
 

حمیدیه تاکید کرد: در دانشگاه ظرفیت کار کردن در زمینه قلب و سلول‌های بنیادی، سل مقاوم به درمان و دستکاری ژنتیکی وجود دارد و محققان استان می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

 همچنین در این جلسه، دکتر ریاحی، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تحقیق و پژوهش بویژه در زمینه سلول‌های بنیادی را یک فرصت و نیاز عنوان کرد و گفت: با توجه به تغییر ماهیت بیماری‌ها و تغییر شیوه‌های درمان، کار کردن در زمینه سلول‌های بنیادی می‌تواند روش‌های جدید و پیشرفته درمان بیماری‌ها را به روی ما بگشاید و بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی ما را کاهش دهد.
 
دکتر ریاحی افزود: دانشگاه از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تحقیق و پژوهش در زمینه‌ سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی استفاده خواهد کرد.
 
به گزارش ایسنا،وی در پایان تشکیل شورای توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان را یک فرصت برای توسعه این علوم در استان گلستان دانست.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا