اهمیت توسعه سلول‌های بنیادی در طب برابر با توسعه هسته‌ای در صنعت است

دکتر امیرعلی حمیدیه در جلسه شورای ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی استان گلستان که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و معاونین پژوهشی و محققان دانشگاه‌های استان برگزار شد، ورود به علوم جدید را برای رسیدن به بازارهای بین‌المللی و ارائه محصولات ضروری عنوان کرد و گفت: تحقیقات باید منجر به تولید محصول شود و مردم باید از این تحقیقات منتفع شوند.
 حمیدیه به اهمیت تشکیل و تأسیس شرکت‌های دانش بنیان از دل دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: امروز وزارت علوم و وزارت بهداشت بیش از پیش باید با یکدیگر در این زمینه همکاری کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های استان گلستان با توجه به حضور محققان جوان و با انگیزه، پتانسیل بسیار خوبی برای پیشرفت در زمینه سلول‌های بنیادی دارند.
 دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در تشریح اهمیت تحقیق در سلول‌های بنیادی گفت: اهمیت توسعه سلول‌های بنیادی در طب برابر با توسعه هسته‌ای در صنعت است.

حمیدیه تاکید کرد: در دانشگاه ظرفیت کار کردن در زمینه قلب و سلول‌های بنیادی، سل مقاوم به درمان و دستکاری ژنتیکی وجود دارد و محققان استان می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

همچنین در این جلسه، دکتر ریاحی، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تحقیق و پژوهش بویژه در زمینه سلول‌های بنیادی را یک فرصت و نیاز عنوان کرد و گفت: با توجه به تغییر ماهیت بیماری‌ها و تغییر شیوه‌های درمان، کار کردن در زمینه سلول‌های بنیادی می‌تواند روش‌های جدید و پیشرفته درمان بیماری‌ها را به روی ما بگشاید و بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی ما را کاهش دهد.

دکتر ریاحی افزود: دانشگاه از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تحقیق و پژوهش در زمینه‌ سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایسنا،وی در پایان تشکیل شورای توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان را یک فرصت برای توسعه این علوم در استان گلستان دانست.