نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حضور تیم رباتیک دانشگاه خواجه‌نصیر در مسابقات جهانی IMAV چین

به گزارش روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، مسابقات جهانی IMAV هر ساله به میزبانی یک کشور در دو حوزه محیط‌های درونی و محیط‌های بیرونی برگزار می‌شود. در سال جاری تیم دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی موفق به حضور در این دوره از مسابقات شده است.

این مسابقات امسال در کشور چین با حضور ۱۶ تیم در حوزه محیط‌های درونی و ۱۶ تیم در محیط‌های بیرونی از کشورهای فرانسه، آلمان، اسپانیا، مکزیک، هلند، چین، ایران و … در حال برگزاری است. 

چالش مسابقات در محیط‌های درونی که تیم دانشگاه نیز در آن حضور دارد، جستجو و حرکت خودگردان ربات در محیط خانه و حمل بارهای کوچک است.  آنچه که مسابقات را قابل توجه کرده حضور فعال تمام تیم‌های مطرح دنیا در حوزه حرکت خودگردان و جستجوی هوشمند ربات‌هاست که سطح رقابت بین‌المللی را بسیار بالا برده است.

در روز سه‌شنبه، ۲۷ مهرماه تیم‌های شرکت کننده تمرینات خود را بر روی زمین اصلی مسابقه آغاز کردند. با توجه به نزدیکی رنگهای انتخاب شده در ساختمان طراحی شده برای مسابقات محیط‌های داخلی تشخیص هوشمند در و پنجره محل ورود ربات پرنده دارای چالش زیادی به لحاظ پردازش تصویر بوده است.

تیم دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در این مرحله توانسته است به خوبی بر این مشکل فایق آید. تمرینات تیم‌ها تا  امروز، چهارشنبه ادامه داشته است و در روز پنج‌شنبه مسابقه نهایی ربات‌های پرنده در محیط بیرونی و در روز جمعه در محیط درونی انجام خواهد پذیرفت که تیم دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در این روز با حریفان بین‌المللی خود رقابت خواهد کرد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل