نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

لزوم توجه به صنایع دریایی درتدوین برنامه ششم توسعه

به گزارش ایرنا ازمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر محمدسعید سیف با تاکید بر لزوم توجه به صنایع دریایی افزود: برنامه ششم توسعه در دست تهیه است و امیدواریم که بخش دریایی کشور بتواند نیازها و پیشنهادات خود را بصورت مناسب در این برنامه منعکس نماید.

وی همچنین با اشاره به تاثیر تحریم ها بر روی صنایع دریایی بیان کرد: لغو تحریم ها می تواند آثار زیادی بر روی صنایع دریایی داشته باشد و بایستی برنامه ریزی و اقدامات مناسبی برای فعالیت صنایع دریایی کشور در شرایط پس از لغو تحریم صورت گیرد.

سیف همچنین با تاکید بر لزوم توسعه همه جانبه صنایع دریایی در کشورمان اظهارکرد: استفاده مناسب از میادین نفت و گاز از اولویت های مهم کشور است اما باید ضمن توسعه میادین نفت و گاز دریایی، توسعه حمل و نقل، توسعه شیلات، توسعه بنادر، توسعه گردشگری و دیگر موارد استفاده از توان مهندسی و صنعتی داخلی نیز مدنظر قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به غفلت از بخش نیروی انسانی و آموزش های تخصصی در بخش های مختلف صنایع دریایی طی سال های گذشته بیان کرد: این موضوع باعث می شود که بخش های دیگر دریا نیز شاهد تبعات منفی آن باشند که امیدواریم با نگاه ملی همه بخش های مرتبط با دریا در مسیر رشد و تعالی قرار گیرند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل