نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تور آموزش فضانوردی توسط فضانوردان انگلیسی اجرا می شود

دو فضانورد کهنه کار بریتانیائی به نام های تیم پیکه و تیم کوپرا  که تجربه ماموریت در ایستگاه بین المللی فضائی را داشته و به مدت شش ماه در این محل به انجام وظیفه پرداخته اند، در تور آموزشی خود از تجربیات و آزمایش های علمی انجام شده در این ایستگاه فضائی با مردم سخن گفته و اطلاعات لازم را در اختیار آن ها قرار می دهند. این تور آموزشی تا کنون در شهرهای لستر، منچسترو  گلاسکو نیز برگزار شده است.

هدف از برگزاری این برنامه، آشنا کردن مردم و گروه های مختلف سنی با ماهیت فضانوردی و علم و فناوری مربوط به این حوزه است.

تیموتی پیکه یکی از مشهورترین فضانوردان بریتانیائی است که عضو سازمان فضائی اتحادیه اروپا بوده و تجربه حضور و انجام ماموریت در ایستگاه بین المللی فضائی را دارد.

پیکه در سال 1979 در شهر چیچستر انگلستان متولد شده و با درجه سرگردی در نیروی هوائی ارتش انگلستان مشغول خدمت است. وی همچنین به عنوان افسر سازمان فضائی بریتانیا و فضانورد آژانس فضائی اتحادیه اروپا نیز مشغول فعالیت بوده و ماموریت های مختلفی را پشت سر گذاشته است.

وی نخستین فضانورد بریتانیائی عضو آژانس فضائی بریتانیا محسوب شده و جز شش فضانورد بریتانیائی است که در ایستگاه بین المللی فضائی اقامت داشته اند. آخرین ماموریت فضائی پیکه در ایستگاه بین المللی فضائی در سال گذشته میلادی انجام شده و این فضانورد بریتانیائی در 15 دسامبر سال 2015 به وسیله یک راکت فضاپیمای سویوز از نوع TMA-19M از پایگاه فضائی بایکونور در قزاقستان به این ایستگاه فرستاده شد. وی عضو تیم اکتشافی چهل ششم و چهل و هفتم ایستگاه بین المللی فضائی بوده و ماموریت خود را با موفقیت به انجام رساند.

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، مقصد بعدی آن ها شهرهای بلفاست و لندن بوده و گفته می شود قرار است یوری مالنچنگو فضانورد روسیه نیز به این پروزه ملحق شود که تا کنون این اتفاق رخ نداده است.

تور آموزشی ادینبورگ با همکاری موسسه جشنواره های علمی بین المللی و آژانس های فضائی اتحادیه اروپا و بریتانیا برگزار می شود. نام این کارگاه آموزشی نیز آزمایش وتجربه در فضا اعلام شده است. محل برگزاری کارگاه فوق الذکر نیز در سالن اجتماعات دانشگاه اوشر بود که با استقبال بسیار زیاد مخاطبین رو به رو شده و تعداد زیادی از مردم این شهر در برنامه آموزشی فوق مشارکت کردند.

سیمون گیج مدیر موسسه جشنواره های علمی بین المللی در شهر ادینبورگ در رابطه با این تور آموزشی اعلام کرد: هدف ما از برگزاری این برنامه، آشنا کردن مردم و گروه های مختلف سنی با ماهیت فضانوردی و علم و فناوری مربوط به این حوزه است.

پیش از این  تیموتی پیکه با همکاری آژانس فضائی اتحادیه اروپا و بریتانیا برنامه ای به نام New Scientist را اجرا کرده بود  که در آن به صورت زنده از تجربیات اقامت و انجام ماموریت در ایستگاه بین المللی فضائی پرداخته می شد.

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل