رازگشائی از جنایت 322 ساله در آلمان

تیمی از پژوهشگران در پی بررسی بقایای استخوان های انسانی کشف شده در قلعه لینه در منطقه نیدازاکسون Niedersachsen آلمان به این نتیجه رسیده اند که این استخوان ها احتمالا به شخصی به نام فیلیپ کریستوف کونیکسمارک تعلق دارد که یک شاهزاده و کنت سوئدی  بود که در سال 1694 میلادی ناپدید شده بود.

تیمی از پژوهشگران دانشگاه گوتنبرگ و دانشگاه لوند به بررسی و مطالعه همه جانبه آثار مرتبط با این واقعه دست زده و با استخراج نمونه دی ان ای استخوان های کشف شده در قلعه لینه و تطابق آن با افراد باقی مانده از خاندان اشرافی کونیکسمارک دریافتند که این استخوان ها به شاهزاده فیلیپ تعلق دارد که 322 سال پیش ناپدید شده و تا کنون کسی از وی خبر نداشت.

 گزارش ناپدید شدن وی پس از دیدار این شاهزاده با شاهزاده خانم سوفیا دوروتی از اعضای خانواده اشرافی سل به ثبت رسیده بود. این شاهزاده خانم به ازدواج شاهزاده ای به نام جورج لودویک درآمده بود که در آن زمان حاکم منطقه هانوفر آلمان بود و بعدها با عنوان جرج اول به پادشاهی انگلستان رسید. مستندات تاریخی نشان می دهد که این شاهزاده خانم از ازدواج با همسر خود راضی نبوده است.  بر اساس یافته های پژوهشگران انسان شناس، بررسی و آنالیز دی ان ای استخوان های یافت شده و مطالعه شواهد و مدارک باستان شناسی، مشخص شد که استخوان های موجود در قصر فوق به این شاهزاده سوئدی تعلق داشته و احتمالا بین وی و سوفیا دوروتی رابطه ای عاطفی شکل گرفته و امروزه بیش از 300 نامه که بین این دو نفر رد و بدل شده است، در آرشیو کتابخانه دانشگاه لوند نگهداری می شود. این نامه ها همگی به صورت رمزی نوشته شده و کشف رمز ان ها توسط محققین نشان دهنده راز میان فیلیپ کریستوف کونیکسمارک و سوفیا دوروتی است.

مطالعات و بررسی نامه های فوق نشان می دهد که این دو نفر تصمیم داشتند با یکدیگر از این منطقه گریخته و به احتمالا به سوئد بروند اما در پی برملا شدن این موضوع، شاهزاده فیلیپ برای همیشه ناپدید می شود. در آن زمان بسیاری از مردم و درباریان نسبت به این موضوع مشکوک بودند که احتمالا فیلیپ کریستوف کونیکسمارک قربانی یک جنایت شده و توسط جورج لودویک یا عوامل وی به قتل رسیده است اما جسد این شاهزاده سوئدی هیچگاه کشف نشد و این راز برای قرن های متمادی سر به مهر باقی ماند. پس از این داستان، جورج لودویک، همسر خود را به قلعه آلدن تبعید کرده و سوفیا دوروتی به مدت سی و دو سال و تا زمان مرگ خود در این قلعه زندانی بود.

به تازگی تیمی از پژوهشگران دانشگاه گوتنبرگ و دانشگاه لوند به بررسی و مطالعه همه جانبه آثار مرتبط با این واقعه دست زده و با استخراج نمونه دی ان ای استخوان های کشف شده در قلعه لینه و تطابق آن با افراد باقی مانده از خاندان اشرافی کونیکسمارک دریافتند که این استخوان ها به شاهزاده فیلیپ تعلق دارد که 322 سال پیش ناپدید شده و تا کنون کسی از وی خبر نداشت. تصویر ارائه شده در این خبر به شاهزاده فیلیپ سوئدی تعلق دارد که استخوان های وی پس از 322 سال کشف شدند. 

منبع: archaeology

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا