طرح سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان در اصفهان به بهره‌برداری رسید

‌ساختمان شرکت‌های دانش بنیان فراتحقیق سپاهان، فرم نورد، نوآوران مدبر صنعت، داده‌پردازی شعله آریا، کاوش نیروی سپاهان و سفیر سبز، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با ارزشی بالغ بر 155 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

شرکت‌های دانش بنیان کاوش نیرو سپاهان با تولید تجهیزات اتوماسیون صنعتی، درایو و موتور و تجهیزات ابزار دقیق و فشار ضعیف، فراتحقیق سپاهان با ارائه خدمات مشاوره مهندسی – طراحی و مهندسی تفصیلی، احداث و راه‌اندازی کارخانجات تولیدی و صنعتی و فرم نورد با فناوری طراحی و ساخت دستگاه ماشین رولینگ نامیرا، طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته شیرآلات، طراحی و ساخت دستگاه تراش مفتول آجدار، طراحی سیستم اتوماسیون صنایع نظامی و دفاعی فعالیت می‌کنند.

شرکت‌های دانش بنیان نوآوران مدبر صنعت با انجام پروژه‌های ساخت و تولید در حوزه اپتیک و لیزر– تولید کنترلرهای هوشمند آب، سفیر سبز با تولید انواع کودهای ارگانیک و کودهای بیولوژیک جهت تولید محصولات کشاورزی و باغی و داده‌پردازی شعله آریا با تولید نرم‌افزار آموزشی کتاب الکترونیک مدارس نیز در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول به فعالیت هستند.

این ساختمان‌ها در راستای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در اراضی پارک علم و فناوری شیخ بهایی توسط این شرکت‌های دانش بنیان اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین کلنگ آغاز عملیات اجرایی اولین فاز تولید نخ جراحی توسط شرکت دانش بنیان نخ جراحان پارس در پنج گروه نخ‌های جراحی تخصصی و فوق تخصصی در زمینه‌ی جراحی قلبی و قلبی-عروقی، جراحی چشم، ریزجراحی، جراحی زیبایی، جراحی پلاستیک و جراحی عمومی با بالاترین سطح استانداردهای معتبر در زمینی به مساحت 5571 متر مربع و به زیربنای حدود 5000 متر مربع با 800 متر مربع اتاق تمیز مطابق با استانداردهای معتبر بین المللی توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی به زمین زده شد.

از ابتدای شکل‌گیری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکنون 3150 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در اراضی پارک علم و فناوری شیخ بهایی سرمایه‌گذاری شده که 1600 میلیارد ریال آن از سال 1392 تاکنون بوده است.

این شهرک با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در اصفهان، قطب اقتصادی و صنعتی ایران شکل گرفته و ضمن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه لازم را برای تجاری‌سازی دستاوردهای آن‌ها و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی فراهم می‌آورد.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر بیش از ۴۷۰ شرکت دانش‌بنیان با زمینه‌های کاری مختلف در این شهرک مشغول به فعالیت هستند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا