پذیرش 514 مقاله از مقالات ارائه شده به ششمین همایش بین المللی نانو

دکتر محمدحسین مجلس آرا روز سه شنبه در نشست خبری ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو(ICCNN2016) با بیان اینکه، این همایش به مدت سه روز از پنجم الی هفتم آبانماه در پردیس کرج دانشگاه خواررمی برگزار می شود، افزود:این همایش همچون گذشته به همت انجمن فناوری نانو و همکاری دانشگاه ها به صورت دو سالانه به شکل ملی و بین المللی برگزار می شود.
وی با اشاره به چگونگی برگزاری این همایش بین المللی گفت: این کنفرانس به زبان های فارسی و انگلیسی و با حضور 12 نفر از دانشمندان و اساتید حوزه نانو از کشورهایی چون آمریکا، آلمان، کرواسی، رومانی، هندوستان، کانادا، جمهوری چک، مالزی، عراق و ترکیه برگزار می شود.
دبیرعلمی ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو (ICCNN2016) در ادامه اظهارکرد: کمیته علمی این همایش مرکب از 44 نفر از دانشمندان و اساتید دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی است.
استاد تمام دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی در ادامه، با بیان اینکه، در کنار برگزاری این همایش 8 تا 10 کارگاه مختلف در حوزه نانوفناوری دایر می شود، اظهارکرد: در این همایش صنعتگران و تولیدکنندگان وسایل نانویی و شرکت های دانش بنیان شرکت خواهند کرد.
وی اظهارکرد: در این همایش علاوه بر دایر کردن کارگاه ها، برپایی غرفه ها، نمایشگاهی نیز از دستاوردهای شرکت های خصوصی و علاقه مندان به حوزه نانو که کار پژوهشی آنها به محصول تبدیل شده است برپا می شود.
مجلس آرا با اشاره به استقبال مناسب اساتید و پژوهشگران حوزه نانو از این همایش در سال های گذشته، به موضوعات مورد نظر برای ارسال مقاله در این همایش اشاره کرد و گفت: نانوشیمی، نانوفیزیک، نانوالکترونیک، نانومواد، نانوفتونیک، نانومحاسبات از جمله مباحثی است که پژوهشگران مقالات خود را براساس آن به دبیرخانه ارسال کرده اند.
دبیرعلمی ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو (ICCNN2016) در ادامه تصریح کرد:از میان 750 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش 514 مقاله پذیرفته شده است که به صورت پوستر و شفاهی ارائه خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به مزیت های برگزاری این همایش ها نیز گفت:این همایش به طور حتم محلی برای آشنایی اساتید و دانشجویان کشورمان با آخرین دستاوردهای حوزه نانو و همچنین فرصتی برای کنش افکار عمومی در این حوزه است.
مجلس آرا اضافه کرد: پیش از برگزاری این همایش کشورمان در حوزه نانو رتبه 54 را کسب کرده بود که در حال حاضر و براساس اعلام مجله معتبر نیچر به رتبه هفتم دنبا ارتقا یافته است.
وی با اشاره به اینکه یک آزمون نیز در حوزه نانو فناوری روز جمعه ساعت 8 تا 9 صبح در محل این همایش برای علاقمندان برگزار می شود افزود: مرجع این امتحان قبلا در سایت اطلاع رسانی شده است و به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا می شود.
دبیرعلمی ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو (ICCNN2016) در ادامه بیان کرد:در طول برگزاری این همایش اطلاعات حوزه نانو ایران به همراه اتفاقات ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو از طریق رادیو نانو به زبان های فارسی و انگلیسی اطلاع رسانی خواهد شد.
ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو(ICNN2016) به مدت سه روز 5 تا 7 آبان در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار می شود، این همایش دو سال پیش در دانشگاه تربیت مدرس و امسال نیز در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا