نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

یوزپلنگ نماد ملی، منطقه ای و بین المللی است

 معصومه ابتکار روز سه شنبه با حضور در جمع محیط بانان منتخب زیستگاه های یوزپلنگ ایرانی، حفاظت از یوزپلنگ را پیشانی حفاظت از حیات وحش به عنوان مهمترین کار در محیط زیست طبیعی برشمرد.

وی افزود: حفاظت از یوزپلنگ یک مساله جهانی است و باید از سطح جوامع محلی تا عالی ترین سطح ملی و بین المللی برای آن برنامه داشته باشیم که این نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و کارآمد است.
وی با تشکر از زحمات محیط بانانی که از جان و دل برای حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاه ها متحمل می شوند، گفت: استفاده از تجهیزات پیشرفته، توانمند سازی و آموزش محیط بانان و رفع مشکلات معیشتی آنان در دست اقدام است.
معاون رییس جمهوری تاکید کرد: یکی از مهمترین برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست، حفاظت از گونه های جانوری در نقاط مختلف کشور است.
در این دیدار که همزمان با آن هفتمین دوره آموزشی تفرجی محیط بانان منتخب زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی نیز آغاز شده است، هومان جوکار مدیر ملی پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، گزارشی از روند برگزاری دوره های آموزشی و تفرجی محیط بانان منتخب زیستگاه های یوزپلنگ ارائه کرد.
وی گفت: هفتمین دوره تور آموزشی تفرجی محیط بانان برجسته زیستگاه های یوزپلنگ با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات منطقه ای، تبادل تجربیات حفاظتی بین نیروهای مناطق و افزایش انگیزه های کاری در آنان از 27 مهر تا 4 آبان در پارک پردیسان و استان های سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران برگزار می شود.
جوکار افزود: این محیط بانان در طول این دوره یک هفته ای با اکوسیستم ها و حیات وحش دیگر زیستگاه ها، پرندگان مهاجر و گونه های منتوع کشور از نزدیک آشنا شده، از اماکن تاریخی و فرهنگی مسیر دیدار می کنند و در بخش ویژه این برنامه، محیط بانان به زیارت ضامن آهو، حضرت امام رضا (ع) نایل می شوند و مهمان حرم مطهر خواهند بود.
بنابراین گزارش، ابتکار با حضور در جمع محیط بانان منتخب زیستگاه های یوزپلنگ، از نزدیک با آنان به گفت و گو پرداخت و آخرین وضعیت زیستگاه های یوزپلنگ در کشور و نحوه فعالیت آنان در محل ماموریت شان را جویا شد.
در این ملاقات که با بازدید از سایت نگهداری یوزپلنگ های در اسارت (کوشکی و دلبر) به همراه بود، محیط بانان با ابتکار و دیگر مسئولان به گفت و گو پرداختند، سپس ابتکار با اهدای جوایزی از محیط بانان منتخب زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی تقدیر کرد. در این بازدید سرهنگ حمید رضا خیلدار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست نیز ابتکار را همراهی می کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل