نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت بزرگترین آکواریوم اقیانوس شناسی آمریکای جنوبی

بزرگترین آکواریوم اقیانوس شناسی آمریکای جنوبی در شهر ریو دوژانیروی برزیل در حال طی کردن مراحل نهائی آماده سازی بوده و قرار است طی ماه آینده میلادی به طور رسمی افتتاح شود. در این آکواریوم، بازدیدکنندگان از طریق تونل های شیشه ای ویژه ای قادر به حرکت در محیط مشابه اعماق اقیانوس شده و تجربه شگفت انگیزی خواهند داشت.

این مجموعه که با نام آکوا ریو معرفی شده است با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده و دارای 28 مخزن مجزا با ظرفیت 4 و نیم میلیون لیتر آب است. در این آکواریوم 2 هزار جانور آبزی مختلف از 200 گونه مجزا نگهداری شده و به نمایش گذاشته می شود.

این مجموعه که با نام آکوا ریو معرفی شده است با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده و دارای 28 مخزن مجزا با ظرفیت 4 و نیم میلیون لیتر آب است. در این آکواریوم 2 هزار جانور آبزی مختلف از 200 گونه مجزا نگهداری شده و به نمایش گذاشته می شود. به گفته مدیران این پروژه، در این محل محیط زیست مشابه دریا ایجاد شده و تعداد ماهی ها و جانوران موجود در این مرکز می تواند در آینده تا 3 برابر افزایش پیدا کند.

یکی از بزرگترین آکواریوم های این مجموعه دارای 3 و نیم میلیون لیتر گنجایش بوده و در آن انواع کوسه و سفره ماهی نگهداری می شود. یک تونل بیست متری نیز در زیر این بخش تعبیه شده و بازدیدکنندگان می توانند از طریق دیواره های شیشه ای این تونل به تماشای دنیای زیر آب بپردازند.

ماسلو اشپیلمان مدیر آکواریوم ریو و متخصص زیست شناسی دریائی در این رابطه گفت: در هیچ جای دنیا مشابه این تونل وجود نداشته و بازدیدکنندگان با حضور در این تونل می توانند نمائی شگفت انگیز از دنیای زیر آب داشته باشند.

هزینه ساخت این آواریوم در حدود 40 میلیون دلار تخمین زده شده و محل تاسیس آن نیز در نزدیکی بندر قدیمی شهر است که به واسطه المپیک ریو به طور کامل بازسازی شده است.

منبع: laht.com

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل