نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت اولین مینی کامپیوتر ویندوز ۱۰ که در کف دست جا می شود

 در این میان یک کمپانی چینی به نام Ockel موفق شد یک  مینی کامپیوتر ویندوز 10 توسعه دهد که به راحتی در کف دست جا می شود. این دستگاه جالب Ockel Sirius A نامیده شده و برنامه ریزی شده با تامین بودجه کافی در ماه می 2017 به بازار عرضه شود.
این کمپانی محصول خود را با شعار"اولین مینی کامپیوتر ویندوز 10 همه کاره" توسعه داده و ادعا کرده که به اندازه کافی برای قرار گرفتن در جیب کوچک است. این دستگاه دارای صفحه نمایش لمسی فول HD و 6 اینچی  است که برای بازی، میدیا، ارتباطات و نیازهای حرفه ای مناسب است. از آنجایی که این دستگاه نسخه 64 بیتی ویندوز 10 را اجرا می کند، با تمام برنامه های ویندوز سازگار است. مشخصات کامل آن به شرح زیر است:
سیستم عامل: نسخه 64 بیتی هوم ویندوز 10
پردازنده: چهارهسته ای Intel Atom x7-8750
رم: 4 گیگابایت LPDDR3-1600
صفحه نمایش: 6 اینچی فول HD( با رزولیشن 1920*1080)، پشتیبانی از 4K و UHD
ابعاد:85*150*6mm
گرافیک: اینتل HD
حافظه: 64 گیگابایت Emmc، اسلات میکرو SDXC( قابل ارتقا تا 2 ترابایت)
اتصالات:  USB 3.، USB Type C، HDMI، DisplayPort، RJ-45 Ethernet، جک هدفون 3.5mm، power
وایرلس: Intel Dual Band Wireless-AC 3165، Intel Dual Band Wireless-AC 3165، بلوتوث 4.2
باتری: باتری پلیمر لیتیومی 3000 میلی آمپری، آداپتور 36 واتی
سنسور: شتاب سنج، ژیروسکوپ، مغناطیس
یکپارچه سازی: دوربین جلویی، بلندگو، میکروفون
این کمپانی قصد دارد با مایکروسافت برای ادغام ویژگی های نرم افزار منحصربفرد این دستگاه مانند switch mode همکاری کند. با استفاده از این ویژگی هنگامی که کاربر به دستگاه وصل می شود، گزینه ای برای سوئیچ سریع کامپیوتر به عنوان یک دستگاه ورودی مانند یک موس یا صفحه کلید وجود دارد. علاوه بر این، این شرکت ادعا می کند که این دستگاه کاملا صد درصد بی صدا است. اگرچه این کامپیوتر دارای فن تهویه نیست، اما دارای یک سینک حرارت است که گرمای بیش از حد را حذف می کند.

Ockel  می گوید که این تیم بیش از 70 سال تجربه دارد و از مشاورهای ویژه بهره می گیرد و بنیانگذار آن پائول پاردون است، که دارای بیش از 30 سال تجربه در بازار کامپیوتر است. همچنین از مایکروسافت به عنوان پشتیبان فنی ویندوز 10کمک می گیرد.
کمپین Indiegogo کمپانی موفق شد در طول دو روز به بودجه 100 هزار دلاری برسد و با گذشت 24 روز توانسته 242 درصد از هدف خود را توسط 455 حامی مالی جمع آوری کند.
به گزارش بی نهایت،این کمپانی می گوید که در حال حاضر اولین پیش نمونه کاملا کاربردی این مینی کامپیوتر راب بسازد و پیش بینی شده که این کامپیوتر در سه رنگ نقره ای، خاکستری و طلایی با قیمت 699 دلار راه اندازی شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل