چرا اکثریت مردم هرگز موفق نمی شوند

با گذشت زمان و همزمان با رشد شخصیتی، افراد باید تمرکز بیشتری را بر معدود موارد با اهمیتی که در زندگی وجود دارد قرار دهند. اما به گفته جیم ران بسیاری از مردم فقط به این دلیل موفق نمی شوند که سعی دارند در امور معمول و پیش پا افتاده ای مهارت بیشتری کسب کنند.

برای کسب موفقیت، نمی توانید به ارتباط با افراد در سطح متوسط برای مدتی طولانی ادامه دهید. برای موفقیت باید تلاش کنید که هر روز زمان خود را با فعالیت هایی که از سطح کیفی بالاتری برخوردارند بگذرانید.

هر چه موفق تر شوید، که به توازن بیشتر روحی، ارتباطی، مالی و فیزیکی شما منتهی خواهد شد، فعالیت در سطوح کیفی پایین تر کمتر توجیه پذیر می شود.

تا زمانی که به رشدی که سرآغاز موفقیت است دست نیافته اید، شاید بتوانید با هر شخصی وقت بگذرانید، هر غذایی بخورید و در هر فعالیت سطح پایینی نیز وارد شوید و رفتارهای سطح متوسط و نه چندان کیفی و مطلوب خود را توجیه کنید.

با رشد بیشتر و با گسترش چشم اندازی که برای خود متصور هستید، لزوم بعضی تغییرات در روند زندگی را درک می کنید. متوجه می شوید که باید از صرف زمان و پول خود برای امور پیش پا افتاده و سطح پایین پرهیز کنید. باید با پس انداز بیشتر بر روی آموزش و یادگیری و آینده خود سرمایه گذاری کنید.

هر چه موفق تر شوید، متمرکزتر رفتار می کنید و رفتارهای شما به طور فزاینده ای به اموری با سطح کیفی بالاتر معطوف می شود.

در اینجا منظور به هیچ عنوان کمال طلبی نیست و به این مفهوم هم نیست که باید تمام مدت مشغول کار باشید. در واقع، آنچه در موفقیت واقعی معنا پیدا می کند مطابق نظر تیم فریس است که آن را کناره گیری ها موردی یا استراحت های منظم نامیده است.

بسیار ساده است: اگر شما به روابط و انتخاب های سطح پایین خود ادامه دهید چگونه می توانید موفقیت را در افق زندگی خود تصور کنید؟ برای موفقیت باید به سطح کیفی بالاتری وارد شوید.

تمامی حوزه های زندگی شما بر روی سایر حوزه ها تاثیر می گذارند. بنابراین این عبارت که "روش انجام یک کار نشاندهنده روش کلی شما در انجام امور است" خیلی بیراه نخواهد بود. تفکر شما باید به سطح کیفی بالاتری ارتقا یابد. این نحوه تفکر فقط برای افرادی معنا دارد که توانسته اند تمام موارد مورد انزجارشان را از زندگی حذف کنند. برای رسیدن به چنین استانداردی، زندگی روزانه شما فقط باید صرف اموری شود که برای شما ارزشمند هستند.

وقتی لحظات خود را به ضروریاتی که معنای اصلی زندگی هستند اختصاص دادید و سعی کردید در آنها مهارت و تخصص کسب کنید، موفقیت بدون شک در اختیار شما خواهد بود. در این شرایط تنها امور زندگی شما آنچیزی است که برای شما ارزش دارد و هر فعالیت و دل مشغولی دیگری به تدریج از زندگی شما حذف می شود. زندگی شما هدف پیدا می کند، پویایی و تعادل رکن اصلی زندگی تان می شود و هر روز همان زندگی را تجربه می کنید که واقعا خواستار آن هستید.

برای رسیدن به چنین موقعیتی نیاز به زمان و تمرین مستمر است. چشم پوشی از موقعیت های بی ارزش و کم اهمیت کار سختی است. ترک عادات اشتباه یکی از دشوارترین کارهاست. تغییر باورها و گسترش افق دید نیاز به شهامت دارد و هر شخصی ممکن است به راحتی به همان سطح متوسط و پایین پیشین عقب نشینی کند.

اما، هر چه زمان بیشتری را به زندگی با ارزش ها و ایده آل های خود اختصاص دهید، نتایج حیرت آور بیشتری در انتظار شما خواهند بود. احساس شادمانی بخشی از زندگی شما می شود. زمان بیشتری را با افرادی که دوستشان دارید می گذرانید. زمان خود را بهتر سپری می کنید. به دنبال آرزوها و جاه طلبی های بزرگتری می روید. در مقابل چالش ها بهتر عمل می کنید. از زندگی خود بیشتر بهره می برید و تمام اتفاقات زندگی شما بازتابی از این تغییرات خواهند بود.
اما متاسفانه اکثر مردم خود را درگیر اموری پیش پا افتاده و سطح پایین می کنند و موفق نمی شوند. تحول در نگرش به زندگی و ارزش ها لازمه موفقیت و پیشرفت است.

پس از همین امروز نگرش خود را به ارزش ها و زمانی که برای ارتباطات و علایق و سرگرمی خود صرف می کنید تغییر دهید. فعالیت های خود را به سطحی بالاتر ارتقا دهید تا موفقیت را با تمام وجود حس کنید.

 

 

منبع:تک شات

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا