تولید سازه‌های ساحلی با دانش فنی بومی

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرشید سید حسینی، مدیر عامل این شرکت فناور، طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناور و همچنین طراحی، ساخت و نصب سازه‌های فراساحلی را از توانمندی‌های این شرکت فناور برشمرد و افزود: این هولدینگ فناور با توانمندی شرکت‌های تابعه خود توانسته است سازه‌ها و اسکله‌های ساحلی را بر اساس استانداردهای جهانی طراحی و تولید کرده و همچنین زمینه صادرات این محصولات به کشورهای منطقه را فراهم کند.

این فعال فناور، تعمیر شناورهای ساحلی را از دیگر دستاوردهای این شرکت برشمرد و افزود: طراحی پایه و تفصیلی انواع شناورها با استفاده از نرم‌افزارها و نیز تهیه نقشه‌های مهندسی کارگاهی و ساخت بر پایه نرم‌افزارهای سه‌بعدی از توانمندی‌های این شرکت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این شرکت توانمندی ساخت 4 فروند شناور در سال تا ظرفیت 80 هزار DWT را داراست و نیز طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناورها تا ظرفیت سه هزار DWT (ازجمله کاتاماران، صیادی، مسافربری، یدک‌کش، لندینگ کرافت، بارج و…) و همچنین انواع شناورهای LNG ,VLCC,LPG به تعداد 2 فروند در سال را در کنار تعمیر سالیانه 20 فروند شناور محقق کرده است.

حسینی به طراحی و ساخت و تعمیر انواع سازه‌های دریایی و فراساحلی اشاره کرد و گفت: سازه‌های نفت و گاز به صورت ساحلی و فراساحلی از جمله انواع جکت‌ها، عرشه‌های نفتی، گازی و پالایشگاه‌ها تا ظرفیت 35 هزار تن در سال توسط این شرکت ساخته می‌شوند.

مدیرعامل این شرکت فناور تصریح کرد: عملیات توزین و بالابری فوق سنگین، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی در خشکی و دریا، به آب‌اندازی سکوهای فراساحل تا وزن 8000 تن و نیز ساخت و تعمیر انواع سکوهای شناور (جک آپ) از دیگر توانمندی‌های این شرکت به شمار می‌روند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا