نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اعزام نخستین فضانوردان آزمایشگاه فضائی چین

دو فضانورد چینی که قرار است تا امروز دوشنبه و تا ساعاتی دیگر به ماموریت فضائی Shenzhou-11 اعزام شوند، روز گذشته در نشستی ویژه به سوالات خبرنگاران پاسخ داده و در مورد ماموریت خود توضیحاتی ارائه کردند. این دو فضانورد چینی جینگ های پنگ و چن دونگ نام دارند.

این ماموریت در راستای توسعه و تجهیز آزمایشگاه فضائی چین با نام Tiangong-2 انجام شده و پیش بینی می شود به مدت سی روز ادامه داشته باشد و این دو فضانورد قرار است در ساعات نخستین امروز دوشنبه از مرکز فضائی جیوکوان در شمال غربی چین به ماموریت اعزام شوند.

جینگ های پنگ 50 ساله در توضیح ماموریت و دشواری آن اعلام کرد: علی رغم اینکه شغل فضانوردی همواره با چالش های فراوانی رو به رو بوده و همواره مخاطرات و دشواری های خاص خود را دارد اما من به شخصه آن را با هیچ شغل دیگری عوض نخواهم کرد.

گفتنی است این سومین ماموریت فضائی جینگ های پنگ محسوب می شود که نخستین آن ها در سال 2008 میلادی و در ماموریت Shenzhou-7 و دومین سفر فضائی وی در سال 2012 و در ماموریت Shenzhou-9 انجام شده بود.

وی در توضیح سفر پیش روی خود و همکارش گفت: در این ماموریت ما توانائی های خود را برای مقابله با شرایط اضطراری ، کمک های اولیه و تجربیات فضائی افزایش داده و با آمادگی بیشتری به ماموریت خواهیم رفت.

چن دونگ  دیگر فضانورد حاضر در این ماموریت، در سال 1978 میلادی در استان هنان در مرکز چین متولد شده و این عملیات فضائی، نخستین تجربه وی محسوب می شود. وی در این رابطه گفت: هر لحظه از این ماموریت برای من یک گنج با ارزش محسوب شده و من تمامی لحظات این سفر را در دفتر یادداشت روزانه خود ثبت کرده و تمامی تلاشم را برای لذت بردن از لحظه به لحظه ماموریت در خارج از کره زمین را انجام خواهم داد.

گفتنی است این فضانورد چینی یک خلبان نیروی هوائی ارتش چین محسوب شده و بیش از هزار و 500 ساعت پرواز موفقیت آمیز را پشت سر گذاشته و در سال 2010 به عنوان فضانورد در سازمان فضائی چین آغاز به فعالیت کرده و سرانجام در ماموریت Shenzhou-11 در سال جاری به عنوان یکی از دو فضانورد چینی انتخاب شد.

این دو فضانورد قرار است در ساعات نخستین امروز دوشنبه از مرکز فضائی جیوکوان در شمال غربی چین به ماموریت اعزام شوند.

این ماموریت در راستای توسعه و تجهیز آزمایشگاه فضائی چین با نام Tiangong-2 انجام شده و پیش بینی می شود به مدت سی روز ادامه داشته باشد.

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل