نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نمایشگاه گردشگری پارس در شناساندن فرصت های مغفول این صنعت اثرگذار است

مدیر اجرایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با تشریح ظرفیت‌ها و نقاط قوت این نمایشگاه‌ها، آن را تلاشی جهت شناساندن فرصت های مغفول مانده این صنعت بیان کرد.

به گزارش سینا پرس فارس، احمدرضا نقیب زاده امروز ۲۳ آذرماه در نشست خبری، با یادآوری اینکه نمایشگاه‌ گردشگری پارس و صنایع دستی طی روزهای ۱۳ تا ۱۶ دی‌ماه جاری در شیراز برگزار می‌شوند، به تشریح ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که این دو نمایشگاه فراهم میکند، پرداخت.

نقیب زاده مشارکت بخش خصوصی و دولتی در برپایی این دو نمایشگاه را از نقاط قوت برگزاری این رویدادها عنوان و اضافه کرد: این نوع برگزاری رویدادهای بزرگ نظیر این نمایشگاه می‌تواند الگویی برای دستیابی به دستاوردهای موردنظر بر پایه توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در استان فارس باشد.

نقیب‌زاده، توجه به معرفی توانمندی‌های صنایع دستی استان فارس، معرفی ظرفیت‌های انواع گردشگری، حضور کلیه تشکل‌های گردشگری و فعالان صنعت گردشگری در بخش‌های مختلف و تلاش برای ایجاد تعاملات منجر به توسعه همکاری بین آن‌ها را از جمله برنامه‌هایی برشمرد که در برگزاری این رویداد برنامه‌ریزی و در حال انجام هستند.

وی با یادآوری اینکه نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی شیراز هر ساله و طی دوازده سال در این شهر برگزار شده است، افزود: در واقع این نمایشگاه یک رویداد مهم و تأثیرگذار در حوزه گردشگری است چرا که در قالب برگزاری آن جریانی در حوزه تخصصی گردشگری و صنایع دستی اتفاق می‌افتد که برنامه‌ریزی‌ها و رویدادهای یک سال آینده فعالان این دو حوزه تخصصی را رقم می‌زند.

نقیب زاده ادامه داد: به طور مثال می‌توان به تبادل نظر و ارتباطات چهره به چهره و جلسات تخصصی فعالان حوزه گردشگری سراسر کشور با یکدیگر و همچنین تهیه و معرفی و اجرای تورهای گردشگری و تخصصی توسط فعالان گردشگری در ابعاد ملی و بین‌المللی اشاره کرد.

نقیب‌زاده همچنین گفت: حضور اقوام ایرانی و معرفی توانمندی‌های آن‌ها، حضور عشایر در چارچوب برنامه‌های میز ملی عشایر، حضور کانون اتومبیلرانی و جهانگردی در کنار دیگر تشکل‌های گردشگری از جمله نقاط قوت این نمایشگاه خواهد بود.

وی اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی هم علاوه بر فروش و بازاریابی محصولات دست‌ساز هنرمندان و صنعتگران سراسر کشور، این نمایشگاه محل امن و مناسبی برای انتقال تجربیات و تخصص‌های هنرمندان صنایع دستی در قالب نشست‌های تخصصی خواهد بود.

وی با اشاره به عقد قرارداد و تفاهم نامه های متعدد میان این فعالین از جمله مهمترین دستاوردهای نمایشگاه خواهد بود، گفت: با تلاش ها و پیگیری های انجام شده شاهد حضور نمایندگانی از چند کشور به منظور آشنایی با ظرفیت های گردشگری استان و همچنین برقراری ارتباط با فعالین گردشگری در بخش خصوصی خواهیم بود که می تواند منجر به افزایش تعداد گردشگران خارجی به استان فارس شود.

دبیر سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس نیز در این نشست بیان کرد: دو سالن نیز با همکاری معاونت صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس و اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی استان فارس به صنعتگران حوزه صنایع دستی و دو سالن دیگر نیز به معرفی خوراک اقوام و توانمندی اقوام در تولید غذای بومی و محلی و همچنین به معرفی گویش، پوشش و آیین‌های سنتی اقوام اختصاص داده شده است.

داریوش مقدسی یادآور شد: در بخش فضای باز نمایشگاهی چادر اقوام، چادر عشایر و نمایشگاهی از خودروهای کلکسیونی برپا می‌شود. همچنین کانون اتومبیلیرانی جمهوری اسلامی نیز آمادگی خود را برای حضور در نمایشگاه و معرفی خودروهای همراستا با موضوعات گردشگری اعلام کرده است.

وی همچنین گفت: توجه به موضوع آموزش‌های کاربردی با تدریس اساتید بین‌المللی، ملی و استانی یکی دیگر از اهداف نمایشگاه است که برنامه‌های علمی رویدادی متنوعی به صورت برخط و حضوری در نمایشگاه و در حاشیه نمایشگاه تدوین شده است.

دبیر نمایشگاه گردشگری پارس اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه می‌توان به برنامه‌های آموزشی میز ملی گردشگری عشایر، کارگاه‌های آموزشی حوزه اقوام و خوراک اقوام، نمایش عروسک‌های دست ساخته اقوام برای کودکان و دو کنفراس با حضور استاد برتر دانشگاه‌های اروپا و کارشناس ارشد سازمان جهانی جهانگردی اشاره کرد.

«تبیین ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی فارس»، «ایجاد فرصت‌های‌ جدید تجاری و درآمدزایی صنوف گردشگری استان»، «بهره مندی از بازارهای نوظهور بر پایه سلایق جدید گردشگر»، «دسترسی به بازارهای جدید با رویکرد توسعه گردشگری فارس»، «بسترسازی تعامل با شرکت ها و موسسات گردشگری ملی و بین المللی»، «توسعه گردشگری پاک»، «آشنایی فعالین صنعت گردشگری با مباحث نوین (تولید محتوا، اینترنت اشیاء، W3) در گردشگری« و «معرفی بسته های سفر با هدف توزیع همه زمانی و همه مکانی گردشگری در فارس» از جمله اهداف نمایشگاه بین المللی پارس بود که وی به آن اشاره کرد.

خروج از نسخه موبایل