نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راه اندازی شرکت های دانش بنیان ایرانیان غیرمقیم در پارک فناوری پردیس

به گزارش پارک فناوری پردیس، امین رضا خالقیان مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس گفت: این ایرانیان متخصص از کشورهای کانادا، آمریکا و سوئد در پارک و مرکز رشد فناوری نخبگان عضو شده اند واقدام به تأسیس شرکت و کسب وکار دانش بنیان در ایران کرده اند.
وی ادامه داد: دو شرکت دانش بنیان تأسیس شده توسط این دانشمندان، در حوزه های اپتیک و لیزر، فناوری های مرتبط با حسگرهای اولتراسونیک، خدمات ارزش افزوده و نرم افزار های تلفن همراه و تحقیقات و تولید مدل های کشت سلولی پیشرفته و مهندسی بافت فعالیت می کنند.
خالقیان افزود: دو شرکت دیگر که درمرکز رشد فناوری نخبگان مستقر شده اند نیز به توسعه نرم افزار های مختلف در حوزه سلامت و لرزه نگاری می پردازند.
وی اظهارکرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 100 جلسه با ایرانیان متخصص غیرمقیم به منظور جذب دانشمندان و متخصصان برای انتقال دانش، تجربه و ایده های فناورانه به کشور و همچنین ایجاد ارتباط مؤثر با آنها برگزار شده است.
وی گفت: در قالب طرح بنیاد ملی نخبگان، ایرانیان غیرمقیم برای فعالیت های فناورانه مربوط به شرکت های دانش بنیان جذب پارک فناوری پردیس شده و برای آنها مزایایی چون تسهیل استقرار شرکت در پارک، اعطای تسهیلات، ارائه مشاوره، بهره مندی از معافیت های مالیاتی به مدت 20سال و آزاد بودن نقل و انتقال ارز ازخارج از کشور به پارک فناوری پردیس و بالعکس در نظر گرفته شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل