نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پروژه های اولویت دار احیاء دریاچه ارومیه برای تامین اعتبار مشخص شد

 مسعود تجریشی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعتبار امسال برای احیای دریاچه ارومیه 17 هزار میلیارد ریال درنظرگرفته شده بود که تاکنون مبلغی تامین نشده است.وی اظهار کرد: حدود یک ماه پیش دولت تصویب کرد که سه هزار میلیارد ریال از کل اعتبار امسال را به پروژه های اولویت دار در راستای احیاء دریاچه ارومیه اختصاص دهد.

تجریشی ادامه داد: بر این اساس اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه با بررسی وضعیت دریاچه و منطقه، تعدادی از اقدامات را به عنوان پروژه های اولویت دار مشخص و برای تایید نهایی و تامین اعتبار به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کرده اند.
وی گفت: برای تامین اعتبار برخی پروژه ها مانند انتقال آب بین حوضه ای که از صندوق توسعه ملی تامین می شد، مشکلی وجود ندارد و منابع تامین شده است؛ اما برخی قراردادها مانند تصفیه فاضلاب ها و تکمیل شبکه ها چون بودجه ای برای آنها وجود ندارد، تامین اعتبار نشده اند.
مدیر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: بنابراین بودجه به طور کلی به سمت فعالیت های مربوط به کاهش مصرف آب در سطح مزرعه، ادوات اندازه گیری، ترویج و آموزش کشاورزان، مباحث فرهنگی و اجتماعی و مدیریت و کنترل گرد و غبار سوق داده و به عنوان پروژه های اولویت دار و بر اساس میزان توانایی و کشش دستگاه های اجرایی، انتخاب و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیشنهاد شد.
وی گفت: در 2 سال اخیر 36 درصد اعتبارات مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافت و برای بقیه اعتبارات باید پروژه هایی بر اساس اولویت تعریف شود که پروژه های مربوط به سلامت در اولویت قرار دارند و 100 درصد اعتبارات مورد نیاز آنها تامین می شود.
تجریشی افزود: بعد از آن به سراغ پروژه های پایلوت خواهیم رفت که در این راستا دو پایلوت در منطقه به وسعت 15 هزار هکتار که 10 هزار هکتار آن در منطقه عجب شیر و پنج هزار هکتار دیگر در منطقه حسن لو است، اجرا خواهند شد و در آن با کمک یک الگوی مشخص نحوه آبیاری به کشاورزان آموزش داده می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل