ساخت 27 شهر ساحلی با کمک دانش بنیان ها

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: در افق برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار است ۲۷ شهر را در سواحل جنوبی ایجاد کنیم و علاوه بر مشکلات تکنولوژی باید مباحث شهرسازی شناسایی و حل شود؛ در همین راستا از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه شهرسازی استقبال می‌کنیم.

«خسرو دانشجو» روز سه‌شنبه در رویداد و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل و نقل، اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیاری در سواحل جنوبی کشور داریم که مورد استفاده قرار نگرفته است؛ از این رو باید سواحل جنوب را مکان‌یابی کنیم و شهرهایی را ایجاد خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: دغدغه بزرگی داریم و باید از هر آنچه در ظرفیت کشور وجود دارد به کار بگیریم. ما ظرفیت‌ها و تهدیدهایی در شهرهای ساحلی داریم که باید حاصل شود و از تجربه‌های موفق جهانی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه پراکندگی جمعیت مشکلاتی در کشورمان ایجاد کرده است، گفت: شهرهای حاشیه کویر با کمبود آب و مشکلات زیست محیطی مواجه هستند، در حالی که ثقل جمعیت ما در این مناطق ساکن هستند.

دانشجو عنوان کرد: ظرفیت‌های حاشیه‌ای در جنوب کشور را احیا و شهرهایی با رعایت ملاحظات در مناطق سواحل جنوبی ایجاد خواهیم کرد؛ اکنون کشورهای حاشیه خلیج فارس از ظرفیت‌های خدادادی استفاده بهینه می‌کنند.

امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر راه و شهرسازی سه توافقنامه درباره مشارکت دانش‌بنیان‌ها در تولید فناورانه، با سرعت و با کیفیت و تأمین مالی مسکن بین صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق ملی مسکن و گروه سرمایه‌گذاری مسکن به امضا رسید.

در حاشیه بازدید «مهراد بذرپاش» از نمایشگاه تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل‌ونقل، توافقنامه‌ای میان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و صندوق ملی مسکن با موضوع تامین مالی تکمیل زنجیره‌های ارزش تولید فناورانه صنعت ساختمان به امضا رسید.

همچنین توافقنامه‌ای در راستای صنعتی‌سازی و افزایش سرعت و کیفیت در فرایند ساخت و ساز و بهره‌مندی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان بین صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و گروه سرمایه‌گذاری مسکن امضا شد.

در این مراسم یک توافق‌نامه نیز درباره تامین مالی و اجرای کلان پروژه‌های فناورانه به امضا رسید.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا