نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همکاری پژوهشگاه نیرو با کره جنوبی در زمینه خودروهای برقی

دکتر گئورگ قره پتیان در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس با اشاره به آخرین اقدامات معاونت پژوهشی پژوهشگاه نیرو، اظهار کرد: از آخرین اقداماتی که در این معاونت انجام شده، تهیه چند آیین نامه اساسی در زمینه شیوه همکاری با دانشگاه ها پیرامون نحوه در اختیار گذاشتن گرنت پژوهشی اساتید دانشگاه است که آن را طی نامه ای به دانشگاه ها و انجمن های همکار که در حال حاضر شمار آنها به 15 دانشگاه و انجمن رسیده است، اطلاع داده ایم.

معاون پژوهشی پژوهشگاه نیرو افزود: آیین نامه شیوه استفاده از متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور به عنوان استاد همکار در پژوهشگاه نیرو نیز نهایی شده است.

وی از گسترش همکاری های بین المللی پژوهشگاه نیرو خبر داد و گفت: ما امیدواریم همکاری خود را با سازمان های مختلف بین المللی در راستای تحقق اهداف صنعت برق پی بگیریم. در این راستا از مراکز پژوهشی و بنیادهایی مثل بنیاد تحقیقات آلمان که از تحقیقات، حمایت مالی می کنند، دعوت به عمل آورده ایم. همچنین برنامه هایی به سازمان های بین المللی در جهت حمایت از کارشناسانمان و نیز شروع پروژه های مشترک پیشنهاد کرده ایم.

قره پتیان با اشاره به زمینه های همکاری های بین المللی پژوهشگاه نیرو، تصریح کرد: این تعاملات در زمینه های مختلف صنعت برق صورت می گیرد که از آن جمله می توان به شبکه هوشمند، افزایش بهره وری و نیازهای این صنعت اشاره کرد.

الان دنیا به این سمت حرکت کرده که خودروها را از نوع بنزینی به پلاگین تبدیل کنند تا هم قادر به استفاده از بنزین و هم برق باشند. به همین جهت شبکه های خود را به صورت نمونه پیش می برند

معاون پژوهشی پژوهشگاه نیرو در پاسخ به این پرسش که با توجه به گسترش استفاده از خودروهای برقی در جهان و ورود این خودروها به کشور در آینده نزدیک، پژوهشگاه نیرو در این ارتباط چه اقداماتی انجام داده است؟ خاطرنشان کرد: یکی از تعاملات بین المللی ما با کشور کره جنوبی در زمینه خودروهای برقی بوده است که الان از مرحله تفاهم نامه گذشته و در مرحله Action Plan قرار داریم که می بایست آن را تهیه کنیم و حتما روی آن تمرکز خواهیم کرد. چراکه این موضوع به قول معروف دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و حتما به سیستم صنعتی ما وارد خواهد شد و تاثیر آن روی شبکه های توزیع برق آشکار خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره آخرین وضعیت استفاده از خودروهای برقی در کشورهای توسعه یافته جهان، اظهار کرد: الان دنیا به این سمت حرکت کرده که خودروها را از نوع بنزینی به پلاگین تبدیل کنند تا هم قادر به استفاده از بنزین و هم برق باشند. به همین جهت شبکه های خود را به صورت نمونه پیش می برند یعنی مسایل نظری را مورد مطالعه قرار داده اند و هم اینک در مرحله اجرا و پیاده سازی نمونه ها هستند.

قره پتیان در پایان یادآور شد: هدف از ساخت خودروهای برقی آن است که انرژی الکتریکی موجود در یک باتری یا بنزینی که در اتوموبیل سوخته می شود را به انرژی مکانیکی یا الکتریکی تبدیل و از آن استفاده کنند.

 

گفت و گو: سید احمد طبایی 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل