آغاز به کار شانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی در شیراز

شانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی دکتر عبدالوهاب البرزی با محوریت «فوریت های بیماری های عفونی و نقش آزمایشگاه»، در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش سینا پرس فارس، آیین افتتاحیه این کنگره صبح امروز ۲۱ آذر، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد و به مدت سه روز، ادامه دارد.

رییس کنگره در این آیین، به پیشینه فعالیت این رویداد علمی بین المللی اشاره کرد و گفت: کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی حدود 17 سال پیش شروع به کار کرد و خوشبختانه با حمایت های انجام شده، تا به امروز ادامه داشته است.

عبدالوهاب البرزی تصریح کرد: در ابتدا، این کنگره به مدت سه سال متوالی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد و پس از آن به منظور رواج ارتباط مطلوب و موثر دانشمندان کشور، به صورت یک سال در میان در دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شده تا بتوانیم آن را به نحوی کاربردی‌تر، جا بیاندازیم.

متخصص بیماری‌های عفونی کودکان ادامه داد: خوشبختانه وزارتخانه آن زمان با ما یار بود و یک شاخه تحقیقاتی به نام تحقیقات کاربردی را شروع کرد و توسعه داد.

او با تاکید بر اینکه کارهای پژوهشی نباید در گوشه کتابخانه ها خاک بخورد، اضافه کرد: اقدامات تحقیقاتی باید کاربردی بوده و مشکلی را از مردم حل کند و در این حوزه نیز، کار تحقیقاتی باید از آزمایشگاه به بالین بیمار انتقال پیدا کند.

متخصص بیماری‌های عفونی کودکان ادامه داد: توصیه می‌کنم در هر جا و تنگنایی که هستید، به آینده امیدوار باشید. مخصوصا امیدوار به جوانانی که در مملکت کار می‌کنند و ما با وجود آن‌ها می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

البرزی در پایان با بیان اینکه اگر مراوده منطقی با دنیا داشته باشیم، مطمئنا موفق خواهیم شد، اظهار کرد: با حضور گروه های پایه و بالینی در این کنگره، آخرین تجارب و یافته های علمی در این حوزه به اشتراک گذاشته می شود.

رئیس مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دبیر علمی این همایش نیز گفت: پزشکان، محققان و اندیشمندان حوزه پزشکی کشور و خارج از کشور در این کنگره به مباحثی نظیر باکتری شناسی پزشکی، ویروس شناسی پزشکی، قارچ شناسی پزشکی، انگل شناسی پزشکی، ایمنی شناسی بیماری‌های عفونی، پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی، تعیین و پایش مقاومت‌های آنتی بیوتیکی می‌پردازند.

دکتر غلامرضا پولادفر افزود: «اورژانس جهانی کوید-19، تجربه ای برای پاندمی های آینده»، «تشخیص عفونت های تنفسی تهدید کننده حیات»، «مدیریت تجویز آنتی بیوتیک ها در اورژانس های عفونی و نقش آزمایشگاه میکروب شناسی»، «تشخیص و درمان شوک سپتیک و نقش آزمایشگاه میکروب شناسی»، «تشخیص و درمان اورژانس های عفونت های سیستم اعصاب مرکزی (مننژیت و انسفالیت)»، «اورژانس های عفونی در بیماران نقص ایمنی و نقش آزمایشگاه میکروب شناسی»، «تشخیص و درمان اورژانس های عفونت های انگلی و نقش آزمایشگاه میکروب شناسی» و «اورژانس های بیماران با تب و بثورات جلدی و نقش آزمایشگاه میکروب شناسی» از بخشهای مختلف شانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی استاد البرزی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا