حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از فناوران نوپا

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، بیست‌وچهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲ به طور رسمی و با حضور دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و پژوهشگاه‌های برتر کشور و با شعار پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم آغاز به کار کرد.

افتتاحیه نمایشگاه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد. در ادامه دکتر محمدعلی زلفی‌گل، با همراهی مسئولان معاونت پژوهشی و همچنین معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف از نمایشگاه بازدید کردند.
در بازدید وزیر علوم از غرفه دستاوردهای ویژه وزارت عتف، یکی از دستاوردهای برتر پژوهشی و هسته فناور پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با عنوان ایده «سامانه ترکیبی تشخیص مواد مضر در خشکبار» مستخرج از رساله دکتر محمد قوشچیان، راهنمایی دکتر سید سعید محتسبی و مشاوره دکتر شاهین رفیعی رونمایی شد.
در ادامه برنامه‌ها و بازدیدهای نمایشگاه، معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف از ۷ شرکت و ۴ هسته‌ فناور مستقر در غرفه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید کرد. دکتر محمدعلی‌نژاد ضمن حضور در بخش ویژه ناحیه نوآوری تهران در غرفه پارک، اظهار داشت حمایت از تشکیل هسته‌های فناور دانشجویی و پژوهشگران نقش بسزایی در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان خواهد داشت.
در ادامه برنامه‌های روز اول نمایشگاه در غرفه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، جلسات و نشست‌های مختلفی با مسئولین مرتبط و بازیگران ناحیه نوآوری با محوریت توسعه زیست بوم کارآفرینی و ناحیه نوآوری تهران برگزار شد.
گفتنی است بیست‌وچهارمین نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهش و فناوری در محل مصلی امام خمینی (ره) تا ۲۲ آذر ماه برپا است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا