راه اندازی ۳۰ مرکز هوانورودی عمومی

یعقوب انتصاری، مسئول کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص آخرین وضعیت طرح کلان ملی « راه اندازي مراکز هوانوردي عمومي و نهادينه کردن آن در صنعت هوايي کشور» به مهر گفت: این پروژه ملی از تیرماه سال ۹۰ از سوی شرکت خصوصی سرمایه گذاری گسترش هوانوردی پارس_ پادیکو و حمایت موثر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای گسترش  فضانوردی در کشور آغاز و به مرحله اجرا رسیده است.

وی با بیان اینکه این طرح کلان ملی دو فاز دارد که فاز اول آن در سال ۹۳ به پایان رسید و فاز دوم آن در سال ۹۴ آغاز می شود، افزود: این شرکت از طریق تسهیلات معاونت توانسته به مراکز هوانوردی عمومی خدمات لیزینگ هواپیما، خدمات دریافت گواهینامه و تجهیزات ارائه کند.

وی با بیان اینکه این طرح برای گسترش و ترویج فرهنگ هوانوردی عمومی کشور است، عنوان کرد: مراکز هوانوردی عمومی برای حمل و نقل بین شهری با استفاده از هواپیماهای کوچک طراحی شده اند که اکنون زیر ساخت های مورد نیاز در ۱۵ استان احداث شده است.

انتصاری با بیان اینکه بنا داریم تا ۱۵ مرکز هوانوردی دیگر را در کشور ایجاد کنیم، اظهار داشت: کاربرد این طرح در آموزش خلبانی، تفریحی و گردشگری است و از این طریق محدودیت های مسافرت از شهری به شهر دیگر نیز برداشته می شود.

به گفته وی، اجرایی شدن این طرح کلان ملی در راستای حل مشکلات  طراحان، سازندگان، بهره برداران، مراکز آموزش خلبانی و مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا