نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حضور 1000 شرکت دانش بنیان در سامانه جان

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رونمایی سامانه جریان اقتصاد نوین (جان) تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: این سامانه محل ارائه محصولات شرکت‌های دانش بنیان است و تاکنون هزار شرکت دانش بنیان به آن پیوسته اند و ۱۳۰۰ محصول ارائه شده است‌.

به گزارش سیناپرس، سجاد محمدعلی نژاد امروز (دوشنبه) در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورهای پژوهش، فناوری و فن بازار در مصلی امام خمینی(ره) به تاسیس معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم اشاره کرد و اظهار داشت: بر اثر این اقدام امروز ۵۰ درصد شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری و ۲۰ درصد واحدهای فناور مستقر در پارک ها افزایش یافته است. میزان اشتغال بیش از ۱۲۰ هزار نفر است که به معنای افزایش بیش از ۴۰ درصدی اشتغال در پارک های علم و فناوری است‌.

وی ادامه داد: قصد داریم زیست بوم فناوری و نوآوری را تقویت کنیم، اقتصاد این حوزه از دغدغه های جدی ماست و جریان اقتصادی نوینی ایجاد شده که قصد دارد با راه اندازی و حمایت از شرکت های دانش بنیان اقتصاد این حوزه را تقویت کند.

محمدعلی نژاد ادامه داد: سامانه جان سامانه ای است که شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور محصولات خود را در این سامانه ارائه می کنند و به راحتی با متقاضیان ارتباط می گیرند. این سامانه ظرف دو هفته آینده توسط وزیر علوم افتتاح می شود و تا امروز بیش از ۱۳۰۰ محصول و ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی یادآور شد: اقداماتی را با این سامانه پیگیری می کنیم. ابتدا سامانه توان ایران و جان به هم وصل می شوند سامانه توان ایران همه محصولات تولید ایران را نمایش می دهد و این محصولات در سامانه جان هم نمایش داده می شود. به این شکل و از این پس امکان تخصیص ارز به بنگاه ها برای محصولات داخلی تولید شرکت های دانش بنیان داده نخواهد شد و امیدواریم جریان اقتصاد دانش بنیان نسبت به تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.

محمدعلی نژاد ادامه داد: همچنین در کنار ارجاع ماموریت های ملی به پارک های علم و فناوری استانی، به هر پارک یکی از موضوعات زنجیره علم و فناوری را اعلام می کنیم و راه حل از آنها می خواهیم، پس از این حمایت ها و تسهیلات بر اساس این است که حلقه های مفقوده علم و فناوری تکمیل شود. برای نمونه ماموریت پارک استان یزد تکمیل محصولات فناورانه حوزه نساجی است.در محل مصلی امام خمینی (ره)

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: دغدغه جدی احیای صنایع بومی و ظرفیت های کشور را داریم. با استفاده از سامانه جان می توان ضمن تشخیص فناوری های توسعه یافته توسط شبکه واحدهای فناور، در کنار داده های وزارت صمت نقاط کمبود این زنجیره را بیابیم‌ و آن را حل کنیم.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهش و فناوری برای عرضه یکهزار و ۵۸ فناوری جدید و چهارمین دوره نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی «تستا» در مصلی امام خمینی از ۲۰ تا ۲۲ آذر برپا است.

خروج از نسخه موبایل