روسیه به مسکو هشدار سایبری داد

آندره کروتسکیخ در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد که برنامه آمریکا برای حملات سایبری به روسیه، گستاخانه و حماقت آمیز است.
بنا به اعلام روز شنبه شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، نماینده ویژه رئیس جمهوری این کشور در مسائل همکاری های بین المللی در عرصه امنیت اطلاعاتی، افزود: هر گونه اقدام علیه روسیه بدون پاسخ نمی ماند و تلاش واشنگتن برای ترساندن مسکو ساده لوحانه و غیرمسئولانه است.
کروتسکیخ هشدار داد: آنها (آمریکایی ها) سعی می کنند با آتش بازی کنند، اما اشعله ها می تواند خانه آنها را بسوزاند.
همزمان با طرح ادعاهای رسمی و غیررسمی واشنگتن مبنی بر حمله هکری از روسیه با هدف تاثیر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، معاون رئیس جمهوری این کشور دستور آغاز جنگ سایبری ضدروسی را داد. 
جو بایدن اعلام کرد که آمریکا به حمله های سایبری علیه این کشور که روسیه پشت آن قرار دارد، موثرترین پاسخ را می دهد. 
همزمان روزنامه کامرسانت نوشت: سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در حال تدارک انجام حمله های سایبری به روسیه است و اعلام شده که در پاسخ به اقدام های این کشور انجام خواهد گرفت. 
اعلام صریح بایدن برای اقدام سایبری علیه روسیه، پس از آن صورت گرفت که حزب دموکرات چندی پیش شاهد انتشار ایمیل های گسترده صندوق هیلاری کلینتون نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود. از نگاه مخالفان، اطلاعات انتشار یافته در برگیرنده جزئیات ناکارآمدی وی در زمان مسئولیت وزارت خارجه دولت اول باراک اوباما به ویژه در لیبی است. 
مقام های مختلفی از جمله رئیس جمهوری و همچنین هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بارها ادعا کرده اند که هکرها از روسیه در عملیات بزرگ حمله سایبری به صندوق پیام های الکترونی این حزب شرکت کرده و اسناد را منتشر کرده اند. 
این اتهام بارها از سوی روسیه رد و بی ارزش اعلام شده است، ولی مقام های آمریکایی و کلینتون نامزد هم حزبی اوباما مسکو را متهم می کنند که با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر و تقویت دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه تلاش می کند. 
به گزارش ایرنا، روسیه نیز این ادعاها را رد و اعلام کرده است، این کشور حامی هیچ نامزدی نیست و با هر یک از نامزدها که به کاخ سفید راه یابد همکاری می کند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا